Catalina Florit
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
3 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 3 de 3
Obra RETRAT(S)(2021) Florit, CatalinaTres actrius ‒una de les quals és la pròpia autora‒ donen veu a testimonis de dones reals que els han confiat algunes de les seves vivències més íntimes. "La lucidesa", "La maternitat", "El control", "La dignitat", "La invisibilitat" i "La por" són els títols que encapçalen les històries d'aquestes dones, totes elles amb situacions personals ben diverses. Totes les intervencions, però, focalitzen en la salut mental i en capítols essencials de la vida dels personatges: els estudis, les primeres feines, l'embaràs, les inseguretats relacionades amb l'aspecte físic, la sobrecàrrega que generen les tasques domèstiques, la invisibilitat i l'abandó que es pateix durant la vellesa, entre altres. L'obra pren com a referència el llibre 'Women and Madness', de Phyllis Chesler, un estudi pioner a l'hora de vincular la psicologia femenina amb la societat.Obra Dones de palla(2015) Florit, CatalinaL'any 1963, l'actriu italiana Gina Lollobrigida passa un dies al poblet mallorquí de Can Picafort per rodar una escena de la pel·lícula 'La dona de palla' (1964). Tot i que ella i l'equip de rodatge s'estan poc temps a la zona, l'experiència queda gravada en la memòria dels habitants. Aquesta anècdota serveix de base per elaborar una peça de teatre documental en què es combinen les escenes inspirades en la filmació real de la pel·lícula i la gravació dels testimonis d'un grup d'ancianes que, dècades enrere, van viure aquell succés en primera persona. Petra, Amàlia, Francisca, Lina, Àngela, Joana, Margalida i Maria són els noms de les dones que expliquen la història, un grup d'ancianes que eren petites quan Can Picafort va rebre la visita de Gina Lollobrigida. Les seves veus, en tant que dones que van créixer durant la postguerra, s'enllacen a través de les vivències d'una nena de 12 anys. Totes elles responen al prototip femení que encarna la protagonista del film: dones lluitadores que no es rendeixen davant les adversitats.Obra RETRAT(2021) Florit, CatalinaLa protagonista, en certa manera, és la mateixa autora, Catalina Florit. Les diverses escenes de l'obra indaguen en els clarobscurs de la relació entre ella i la seva mare, que pateix una depressió crònica i atacs d'ansietat freqüents. A partir de la reflexió sobre el procés d'escriptura, el personatge principal s'endinsa en la pròpia psicologia i intenta entendre-la vinculant-la amb el paper que ha tingut la figura materna en la seva vida. Durant el procés de descoberta i autoconeixement, el 'jo' teatral conversa amb diversos personatges que, sense excepció, acaben convertint-se en la mare. Es tracta de la Psicòloga, el Pescador-Günter Grass, Phyllis Chesler, la Senyora amb paraigües, la Veïna amb paraigües o la Veïna amb gos. Els diàlegs retraten una dona turmentada per un vincle traumàtic amb la progenitora i una necessitat imperant d'alliberar-se de la càrrega que mantenir aquest contacte li suposa. Un debat constant entre l'amor, els llaços familiars, l'abús i la realització personal.