Catalina Florit

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    Batec
    (2019) Florit, Catalina
    'Amèrica' explica la història d'una anciana tancada en una residència que, afectada per la demència, deixa volar la imaginació. Un matí, demana al zelador, el seu confident, que la prepari perquè està esperant que el seu promès vingui a demanar-li la mà. Es tracta d'un antic amor, un 'gentleman' americà, amb qui es va cartejar quan tenia vint anys. Una relació que es va estroncar quan el pare la va impel·lir a casar-se amb un altre home. 'Llum' se centra en la vida del Cosme i la seva mare, una mestressa de casa, vídua, que ha treballat de valent perquè el fill arribés a ser astrònom. El moment present s'encavalca amb 'flashbacks' del passat; en Cosme ha corregut cap a casa per explicar a la mare que s'ha descobert un forat negre. Ella, que hores abans ha conegut la notícia, s'ha ofegat, simbòlicament, dins la foscor de la cisterna. L'última peça, 'Homenatge', presenta l'Àgueda, una velleta tímida i encantadora que decideix arreglar-se i anar, en plena nit, al bar on acostuma a fer el cafè. El cambrer, astorat, observa un canvi d'hàbits evident: l'Àgueda beu conyac, s'ha tret el carnet de conduir, es posa a ballar i vol fer el seu primer petó. La repressió social i familiar ha pres moltes vivències a la protagonista, que decideix, finalment, rebel·lar-se.
  • Obra
    RETRAT
    (2021) Florit, Catalina
    La protagonista, en certa manera, és la mateixa autora, Catalina Florit. Les diverses escenes de l'obra indaguen en els clarobscurs de la relació entre ella i la seva mare, que pateix una depressió crònica i atacs d'ansietat freqüents. A partir de la reflexió sobre el procés d'escriptura, el personatge principal s'endinsa en la pròpia psicologia i intenta entendre-la vinculant-la amb el paper que ha tingut la figura materna en la seva vida. Durant el procés de descoberta i autoconeixement, el 'jo' teatral conversa amb diversos personatges que, sense excepció, acaben convertint-se en la mare. Es tracta de la Psicòloga, el Pescador-Günter Grass, Phyllis Chesler, la Senyora amb paraigües, la Veïna amb paraigües o la Veïna amb gos. Els diàlegs retraten una dona turmentada per un vincle traumàtic amb la progenitora i una necessitat imperant d'alliberar-se de la càrrega que mantenir aquest contacte li suposa. Un debat constant entre l'amor, els llaços familiars, l'abús i la realització personal.
  • Obra
    MONSTRES
    (2014) Florit, Catalina
    Al·legoria esperançadora sobre els refugis mentals que nens i adults creen per sobreviure als conflictes interns i dubtes existencials. L'Uc, el protagonista, viu amb els avis i el pare en una cabana situada al bell mig del no-res. Abans de morir, la mare deixa unes paraules enregistrades a la gravadora; explica al fill que es transformarà en una balena i se n'anirà a viure a la neu. A l'Uc l'assalten constantment els records de la mare i confon els familiars, els avis i el pare, amb monstres, que representen les pors, els desitjos i els impulsos més amagats de la condició humana. Al principi tem i evita les criatures fantàstiques, però aviat els demanarà ajuda per arribar fins al mar, on espera trobar la mare, transfigurada en balena. Enmig del somni i del joc, l'Uc i els monstres viatjaran a un indret nòrdic i solitari. Allà derrotaran una fera temible i entendran que, al final, tots som bèsties. En tornar a la realitat, l'Uc, que haurà assolit la maduresa, es prepararà per anar a pescar per primera vegada amb el pare.