Mostra el registre parcial de l'element
I Nora obrí la porta
dc.contributor.author | Ragué Arias, María-José | |
dc.contributor.author | Rodríguez Lázaro, Armonía | |
dc.contributor.author | Simó Monllor, Isabel-Clara | |
dc.contributor.other | Rodríguez Lázaro, Armonía | |
dc.date.accessioned | 2018-11-07T17:57:41Z | |
dc.date.available | 2018-11-07T17:57:41Z | |
dc.date.issued | 1990-Agost | |
dc.identifier.uri | http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/3421 | |
dc.description | PERSONATGES: Naturalment, els personatges poden ésser doblats per actors, ja que hi ha moltes escenes amb un gran número d'actors. Ajut de CNNTE per Teatre Dona, per a l'escriptura col·lectiva. Num. homes actors: 25. Num. dones actrius: 20. Num. altres: 0. | |
dc.description.abstract | L'obra comença amb l'última escena de "Casa de Nines" d'Ibsen. Nora obre la porta i hi veu ( o imagina) el que hi ha en el món. De primer, es trobarà amb una mascarada que l'atordeix; més tard, Nora cau al forat per on va caure l' Alícia de Lewis Carrol. Quan és capaç de sortir d'aquest món, que forma part del seu bagatge literari d'adolescència, arriba a un altre món: el del cinema americà ( "Indiana Jones", "Ginger i Fred" ) que també intentarà seduir-la. Així anirà fent un camí caòtic del que també formarà part la realitat més cruel: que no és un món meravellós el que les Nores imaginen rera la porta, però que les conduirà si més no a una llibertat: la llibertat d'escollir. Nora, finalment, tanca la porta darrera d'ella, però la tanca a poc a poc. | |
dc.format.extent | 16 | |
dc.relation.ispartof | Entreacte | |
dc.relation.ispartofseries | Teatre - Entreacte | |
dc.source | I Nora obrí la porta | |
dc.subject | Comèdia dramàtica | |
dc.subject | Condició de la dona | |
dc.subject | Conflictes socials | |
dc.subject | Denúncia | |
dc.subject | Frustració | |
dc.subject | Identitat | |
dc.subject | Interdisciplinarietat | |
dc.subject | Jerarquia | |
dc.subject | Llibertat | |
dc.subject | Materialisme | |
dc.subject | Matrimoni | |
dc.subject | Poder | |
dc.subject | Política | |
dc.subject | Realitat / Ficció | |
dc.subject | Religió | |
dc.subject | Solitud | |
dc.subject | Somni | |
dc.title | I Nora obrí la porta | |
local.dataredaccio | 1985 | |
local.notesbibliografiques | (número de separata: 3) | |
local.teatre | Club Donna (Barcelona) | |
local.dataestrena | 1986 | |
local.numpersonatges | P45 H25 D20 | |
local.espai | Espai únic: Interior d'una casa burgesa de finals de segle XIX, que veiem per un finestral. "Aquesta part del decorat pot estar situada en una mena de practicable ( més elevat que la resta de l'escenari ) i amb la possibilitat d'ésser utilitzat per d'altres escenes. A l'espai escènic hi ha, a més, moltes altres portes col·locades asimètricament sobre el pati de butaques o l'espai reservat als espectadors". Hi ha altres espais esmentats a l'obra que es desenvoluparan en alguna part de l'espai escènic ( un carrer, una fàbrica, espais irreals etc. ). | |
local.citation.number | 3 | |
local.enllaccataleg | http://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:25401&fromLocationLink=false&theme=teatre | |
local.datainformaciofitxa | 2004-01-01 |
Fitxers en aquest element
Fitxers | Grandària | Format | Visualització |
---|---|---|---|
No hi ha fitxers associats a aquest element. |
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Obres
Col·lecció d'obres de la base de dades de Dramatùrgia Catalana Contemporània