• en
    • català
    • español
    • English
    • Login
  • English 
    • català
    • español
    • English
  • Login
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
View Item 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

I Nora obrí la porta

Thumbnail
  View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
  • Play data
  • Premiere data
  • Bibliographic data
Ragué Arias, María-José
Rodríguez Lázaro, Armonía
Simó Monllor, Isabel-Clara
Drafting date1985
KeywordsComèdia dramàtica; Condició de la dona; Conflictes socials; Denúncia; Frustració; Identitat; Interdisciplinarietat; Jerarquia; Llibertat; Materialisme; Matrimoni; Poder; Política; Realitat / Ficció; Religió; Solitud; Somni
Number of charactersP45 H25 D20
SpaceEspai únic: Interior d'una casa burgesa de finals de segle XIX, que veiem per un finestral. "Aquesta part del decorat pot estar situada en una mena de practicable ( més elevat que la resta de l'escenari ) i amb la possibilitat d'ésser utilitzat per d'altres escenes. A l'espai escènic hi ha, a més, moltes altres portes col·locades asimètricament sobre el pati de butaques o l'espai reservat als espectadors". Hi ha altres espais esmentats a l'obra que es desenvoluparan en alguna part de l'espai escènic ( un carrer, una fàbrica, espais irreals etc. ).
Abstract
L'obra comença amb l'última escena de "Casa de Nines" d'Ibsen. Nora obre la porta i hi veu ( o imagina) el que hi ha en el món. De primer, es trobarà amb una mascarada que l'atordeix; més tard, Nora cau al forat per on va caure l' Alícia de Lewis Carrol. Quan és capaç de sortir d'aquest món, que forma part del seu bagatge literari d'adolescència, arriba a un altre món: el del cinema americà ( "Indiana Jones", "Ginger i Fred" ) que també intentarà seduir-la. Així anirà fent un camí caòtic del que també formarà part la realitat més cruel: que no és un món meravellós el que les Nores imaginen rera la porta, però que les conduirà si més no a una llibertat: la llibertat d'escollir.
Nora, finalment, tanca la porta darrera d'ella, però la tanca a poc a poc.
Notes
PERSONATGES: Naturalment, els personatges poden ésser doblats per actors, ja que hi ha moltes escenes amb un gran número d'actors.
Ajut de CNNTE per Teatre Dona, per a l'escriptura col·lectiva.
Num. homes actors: 25. Num. dones actrius: 20. Num. altres: 0.
ShowI Nora obrí la porta
Director/sRodríguez Lázaro, Armonía
TheaterClub Donna (Barcelona)
Release date1986
PublicationEntreacte
Date issued1990-Agost
Number3
Page/s16
CollectionTeatre - Entreacte
Bibliographic notes
(número de separata: 3)
Link to catalogueView record
Information provided by the author2004-01-01
Last update2018-11-07

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback
 

 

With the participation:

Logo AELCLogo SGAE

Browse

AllCommunities & CollectionsAuthorsTitlesKeywordsNumber of charactersThis CollectionAuthorsTitlesKeywordsNumber of characters

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback