Mostrar el registro sencillo del ítem
Silenci de negra
dc.contributor.author | Sirera Turó, Josep Lluís | |
dc.contributor.author | Sirera Turó, Rodolf | |
dc.date.accessioned | 2018-11-07T17:59:53Z | |
dc.date.available | 2018-11-07T17:59:53Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.uri | http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/3895 | |
dc.description | L'autor esmenta la possibilitat que dos personatges masculins, un funcionari i un agent de policia, siguin interpretats per un mateix actor. Num. homes actors: 11. Num. dones actrius: 2. Num. altres: 0. | |
dc.description.abstract | El 1943 el compositor Philippe Batellier accepta dirigir l’Orquestra del Marne que promou el general Petain, fet que posa en contra seva el seu fill Patrick, membre actiu de la resistència. També n’havia sigut membre la seva xicota Hélène, però des de la victòria nazi es mostra molt prudent. Un dia, s’encarrega a Philippe un concert a París en el qual assistirà Goebbels. Bernard Loubet, el primer violí de l’orquestra, proposa acabar el concert amb La Marsellesa, acte que seria altament revolucionari. Tot i l’oposició de Philippe i d’André Rouaud, l’administrador de l’orquestra, Bernard decideix tirar endavant el pla amb l’ajuda de Patrick. Algú, però, els denuncia, i tots dos són detinguts abans del concert i, poc després, afusellats. Després de l’alliberament nacional, el poble linxa André perquè el creu culpable d’aquestes morts. Tres anys més tard, el 1947, Philippe, qui ara viu amb Hélène, rep la visita del fill d’André, Marcel. Ve a venjar-se, ja que sospita que va ser ell qui va denunciar Bernard i el seu propi fill. La conversa, però, portarà a descobrir que la veritable autora de la denúncia va ser Hélène: tot i que feia veure que era procliu al col·laboracionisme, formava part de la resistència, i a vegades va ser necessari sacrificar vides insignificants per salvar-ne de més importants. | |
dc.format.extent | 5-167 | |
dc.publisher | Eliseu Climent Editor / 3 i 4 | |
dc.relation.ispartofseries | Teatre 3 i 4;47 | |
dc.subject | Drama històric | |
dc.subject | França | |
dc.subject | Guerra | |
dc.subject | Idealisme | |
dc.subject | Llibertat | |
dc.subject | Moral | |
dc.subject | Mort | |
dc.subject | Nazisme | |
dc.subject | Pares / fills | |
dc.subject | Resistència | |
dc.subject | Segona Guerra mundial | |
dc.subject | Traïció | |
dc.subject | Venjança | |
dc.title | Silenci de negra | |
local.dataredaccio | 2000 | |
local.numpersonatges | P13 H11 D2 | |
local.espai | El saló d'una casa de camp, un parc, la sala d'assaigs d'una orquestra, una parada d'autobús en una cruïlla de camins, un despatx, el menjador d'una classe alta, una estança d'una granja, i l'interior d'una gendarmeria. | |
local.enllaccataleg | http://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:37430&fromLocationLink=false&theme=teatre | |
local.citation.pubplace | València | |
local.datainformaciofitxa | 2004-01-01 |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Obres
Col·lecció d'obres de la base de dades de Dramatùrgia Catalana Contemporània