• es
    • català
    • español
    • English
    • Acceder
  • español 
    • català
    • español
    • English
  • Login
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Ver ítem 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Ver ítem
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iceberg

Thumbnail
  Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
  • Datos de la obra
  • Datos del estreno
  • Datos bibliográficos
Romeu, Paco
Fecha de redacción2011
Premio/sPremi de Teatre Palanca i Roca - Ciutat d'Alzira 2011
Palabras claveAbús infantil; Abús sexual; Germans; Pares / fills
Número de personajesP4 H3 D1
EspacioLa casa de l'Abel i el seu germà.
Resumen
L'Abel i el seu germà són dos nois d'uns vint-i-cinc anys que viuen a la casa de la seva família, tot i que els seus pares fa anys que van desaparèixer. L'Abel treballa recollint taronges i el seu germà fa de camell. L'Abel ha portat a casa la Maria, una noia que ha trobat fent autoestop. La nit avança i tots tres prenen drogues, beuen, i s'expliquen les respectives vides. En un descuit, creient que l'Abel ja ho havia confessat, el germà de l'Abel li explica a la Maria que els seus pares no van desaparèixer, sinó que els va matar ell mateix. En saber-ho, la Maria vol fugir, però el germà la lliga i l'impedeix marxar. L'Abel i el seu germà discuteixen. L'Abel no ho vol recordar, però el pare va abusar d'ells quan eren petits i la mare els maltractava. L'Abel té un atac de pànic i fuig amb el cotxe. Aprofitant que queden sols, el germà abusa sexualment de la Maria, puja al pis de dalt i se suïcida.
Quan torna, l'Abel troba el cadàver del seu germà i, mentre torna a la sala, cau per les escales i perd la sensibilitat de les cames. Creient que té la situació controlada, la Maria revela que és policia i que feia temps que anava al darrere de la sobtada desaparició dels pares de l'Abel. Però ell, en un descuit de la noia, li ruixa la cara amb salfumant deixant-la cega.
EspectáculoIceberg
Director/esTronchoni, Elsa
TeatroCasa de Cultura de Picassent
Fecha del estreno2014-04-25
TítuloIceberg
ProloguistaCantó, Verònica
EditorialEdicions Bromera
LugarAlzira
Fecha de publicación2012-03
Página/s112 p.
ColecciónTeatre;50
Enlace al catálogoVer ficha
Información proporcionada por el autor2024-06-04
Última actualización2024-07-03

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal

Contacto | Sugerencias
 

 

Con la participación de:

Logo AELCLogo SGAE

Listar

TodoComunidades & ColeccionesAutoresTítulosPalabras claveNúmero de personajesEsta colecciónAutoresTítulosPalabras claveNúmero de personajes

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal

Contacto | Sugerencias