Albert Mestres Emilió
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
25 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 25
Obra Faust segons Pessoa(2020) Mestres Emilió, AlbertFaust, alienat al seu laboratori, reflexiona sobre la vida i sobre el pensament quan, en una revolta, el poble assassina els seus tres deixebles. Faust aconsegueix fugir i coneix Maria, una jove que se n'enamorarà, i Salomé, que també fuig de la revolta. Després de fer l'amor amb Maria, el poble els enxampa i ell queda ferit mentre els homes violen la noia. Mentre fuig, Faust topa amb un vell venedor d'ungüents a qui acaba assassinant just abans d'avivar una colla de soldats contra la revolta, i de calar foc a una taverna. Finalment, moribund, arriba al palau i s'adona de la dimensió efímera de la vida.Obra Zwdu o El dubte / Le doute / Der ZweifelMestres Emilió, AlbertZw i Du tenen una vida molt lligada. Tots dos es comuniquen essencialment a través de les interjeccions Eh i Ah i els costa posar-se d'acord en totes les decisions que han de prendre: des de les més banals, com qui serveix la sopa, fins de més transcendentals, com qui ha de morir abans. Tots dos tenen una barba molt llarga amb la particularitat que on comença una acaba l'altra, és a dir, que estan units literalment per les seves barbes. Això provoca que ho hagin de fer tot junts, fins i tot es mengen la sopa a cullerades a l'uníson. Zw i Du discuteixen constantment per tot, però a la vegada es cuiden i s'estimen i no poden concebre la vida un sense l'altre. Un dia decideixen posar fi a la seva vida perquè és absurda. Quan ja ho tenen tot preparat (taüt, revòlver, etc.) malgasten totes les bales i es queden sense. Finalment decideixen deixar-ho per l'endemà i seguir amb la seva vida de sempre, com a mínim, un sopar més.Obra 1714 : (Homenatge a Sarajevo)Mestres Emilió, AlbertL’obra mostra la crueltat, la inutilitat i la futilitat de la guerra des de tots els angles possibles. S’inicia amb una escena que transcorre en un mercat ple de canalla, compradors i venedors, on cau un obús que mata tothom, i acaba en un camp de batalla ple de cadàvers mutilats entremig dels quals el Marquès de Sade i les fúries passegen tranquil·lament. Entre aquestes dues escenes trobem episodis de covardia, violacions massives per part de soldats enemics, tortures d’innocents i condemnes a mort, prostitució de menors promoguda per les pròpies forces de pau, i desercions de soldats que s’adonen que la seva pàtria és tornar a casa sa i estalvi al capvespre.Obra Peça cua per a l' "Informe per a una acadèmia" de Franz Kafka(1998) Mestres Emilió, AlbertEn acabar la representació de l' "Informe per a una acadèmia", de Kafka, l'actor surt a saludar el públic i els demana de quedar-se un moment, perquè té una cosa a dir-los: està desesperat perquè ja ningú no el contracta com a actor. Abans canviava de papers, havia fet l'Otel·lo, de Manelic, d'Antíoc, etc. Però per culpa d'una crítica apareguda al un diari, ja només el volen per fer de mico i representar 'ad eternum' el mateix paper. La seva dona l'ha deixat i s'ha endut els fills, i el telèfon del productor oferint-li un nou paper no sonarà mai més.Obra OpsisChamalanch, Mireia; Mestres Emilió, AlbertCinc actors a l’escenari. Intenten explicar-se coses, comunicar-se, però tot és en va. No ho aconsegueixen, cadascú parla d’allò que li interessa, sense cap voluntat d’escoltar el que diuen els altres. El que en resulta és frustració i violència. Una de les actrius, l’Inma, explota: tothom va pel seu compte, tothom passa d’ella, no se’n surt i no sap com fer-ho. Quan els altres confessen l’aversió que senten per ella, se’n va. Al final, es queden sols dos actors, els quals admeten que necessiten ser mirats i patir per tenir consciència de la seva existència.Obra La bufa(1994) Mestres Emilió, AlbertL’obra presenta diferents moments de la vida d’Ulisses. En primer lloc, veiem com marxa del costat de Calipso després de deu anys de conviure-hi perquè està desitjós d’arribar a Itaca i reveure Helena. A continuació, el trobem a l’illa d’Eea, on ha viscut feliçment amb Circe durant un mes. Ara, però, li demana poder marxar, tot i que abans voldria anar a l’infern per tal d’esbrinar si Déu existeix i què hi ha després de la mort. Ambdues coses li són concedides, i a l’infern conversa amb diferents personatges, com ara Sòfocles, Anticles, la pròpia mare d’Ulisses, Síssif, Hitler o Reagan, segons com es miri, Maria Antonieta, Tàntal, i Jack l’Esbudellador, però cap d’ells li ofereix una resposta. Finalment, en arribar a Itaca Ulisses veu que tota la seva fortuna s’ha dilapidat, i s’ha de dedicar a guardar porcs. Maleeix la guerra de Troia, ja que li ha fet perdre vint anys de la seva vida. Un dia el visita el seu fill Telègon, qui li reclama els ramats per vendre’ls i obtenir diners. Ulisses s’hi nega, i Telègon l’acaba matant.Obra Mrs. Death: farsa-guinyol sobre poemes de Salvador EspriuMestres Emilió, AlbertDos poetes narren com la mort o Mrs Death va envaint les vides de: dos enterramorts que protagonitzen una escena pròpia del teatre de l'absurd, en la qual eviten cops de pala constantment fins caure al terra tots dos; un home i una dona que sopen tranquil·lament; dos cecs que es mouen manipulats per la pròpia mort; i una princesa i un enamorat que viuen el procés d'enamorament però que finalment la mort també els atrapa.Obra Confinament(2020) Mestres Emilió, AlbertEn un indret des de la finestra del qual no es veu ningú, Filo i Neo es troben en una situació de dependència absoluta ja que Filo té una ferida oberta que raja sang i que fa que no es pugui moure, i Neo tracta d'ajudar-lo amb gestos sensuals i procurar per la vida de Filo, a qui estima. Els dos personatges, però, es troben reclosos ja que no poden sortir del seu espai perquè fora la gent es mor en el que s'apunta com una epidèmia de pesta, tal com la descrigué Lucreci. Filo reflexiona sobre els lligams amb què les persones s'uneixen unes amb altres i la dificultat que això comporta a l'hora de morir en pau, i quan finalment surt de l'espai i descobreix que es troba al Camp Número Sis, Neo és ferit al costat, com ho estava Filo.Obra Vides de tants: psicopatologia de la vida quotidianaCastells, Joan; Castells, JoanSón el Jo, l'Ell, l'Ella i l'Altre que al seu torn són la Bet, el Freddy, la Monsterrat, el Joaquim... fins a vint-i-dos personatges. Des de joves que surten a ballar a la discoteca, passant de pares que creuen que no dediquen prou temps als seus fills, a tiets-avis a qui no els arriba la pensió. Vint-i-dos vides narrades de manera encadenada, totes reflecteixen la societat de finals del segle XX: el Barça, matrimonis amb infidelitats, inventar anècdotes per lligar, tenir una crisi personal quan creus que la teva joventut s'acaba, els primers amors carregats de gelosia, les actrius que es fan famoses perquè surten a les sèries de televisió, les vides psicoanalitzades, els homes masclistes parlant d'homes masclistes, preocupar-se pels diners, anar al Bagdad i prendre vi, molt vi, i agafar una bona borratxera.Obra La partida o còctel de gambes : Vodevil quadrilingüeMestres Emilió, AlbertLa Mireia i en Pere són un matrimoni en el qual hi predomina un sentiment de fracàs: tot i estudiar arquitectura, en Pere no ha construït mai res i li acaben de comunicar que l'acomiadaran; i pel que fa a la Mireia, viu en la rutina del dia i dia i voldria tenir uns fills que no arriben. Esperen l'arribada d'un matrimoni holandès amic seu, en Max i la Lena, per sopar, durant el qual en Pere rep una trucada de la Laura, germana de la Mireia i amant seva, que li fa saber que està prenyada. Al llarg d'un sopar similar a casa d'en Max i la Lena, a Amsterdam, es descobreix que en Pere està boig per la Lena, que la Mireia s'entén amb el cunyat d'en Pere, i que la germana d'en Pere s'entén amb en Max, tot i que, de fet, acabarà anant-se'n amb la Lena. Al final, en Pere, un més de la raça dels catalans, és decapitat per un botxí mentre confessa el seu 'secret love' pel seu cunyat.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »



