Albert Mestres Emilió
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
18 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 18
Obra Onze mĆnimes(2017) Mestres Emilió, AlbertRecull d'onze peces de teatre breu, cadascuna encapƧalada per una lletra de l'alfabet, en les quals es posa en dubte la percepció del fet teatral. En ocasions apareix una situació quotidiana, en d'altres es trenca la quarta paret i, sovint, a les peces es dissocien els canals de percepció: quan apareix una veu, ho fa sense situació; si hi ha un cos que frega el terra amb les seves passes, el cos no Ć©s visible, etc. L'escenari Ć©s el marc de realitat en quĆØ l'autor, doncs, juga a amplificar aspectes de la realitat per qüestionar-los.Obra Contes estigis o el cabaret dels morts : Obra mòbil(1995) Mestres Emilió, AlbertAlbert Mestres Ć©s conduĆÆt a lāHades per un barquer. Per endarrerir el moment de trobar-se amb la Mort, Mestres explica cinc històries. En la primera, una dona accepta mantenir relacions sexuals amb un tinent per salvar el seu home, però Ć©s enganyada. En la segona, un ermitĆ Ć©s encisat per una dona dāaigües i acaba ofegant-se mentre intenta seguir-la dins del llac. En la tercera, una viuda aprofita el cadĆ ver del seu marit mort recentment per salvar la vida dāun soldat amb qui acaba de tenir relacions sexuals. En la quarta, un rei berber fa de mediador entre dos homes que necessiten la mateixa esclava. En la cinquena, una noia que ha robat a un tractant cau en el parany que li han preparat per fer-li retornar els diners. DesprĆ©s dāaquesta Ćŗltima història, es produeix la trobada amb la Mort, una trobada que resulta còmica quan lāAlbert Mestres no tĆ© diners per pagar el barquer i proposa que el retornin a lāaltre barri.Obra Zwdu o El dubte / Le doute / Der ZweifelMestres Emilió, AlbertZw i Du tenen una vida molt lligada. Tots dos es comuniquen essencialment a travĆ©s de les interjeccions Eh i Ah i els costa posar-se d'acord en totes les decisions que han de prendre: des de les mĆ©s banals, com qui serveix la sopa, fins de mĆ©s transcendentals, com qui ha de morir abans. Tots dos tenen una barba molt llarga amb la particularitat que on comenƧa una acaba l'altra, Ć©s a dir, que estan units literalment per les seves barbes. Això provoca que ho hagin de fer tot junts, fins i tot es mengen la sopa a cullerades a l'unĆson. Zw i Du discuteixen constantment per tot, però a la vegada es cuiden i s'estimen i no poden concebre la vida un sense l'altre. Un dia decideixen posar fi a la seva vida perquĆØ Ć©s absurda. Quan ja ho tenen tot preparat (taüt, revòlver, etc.) malgasten totes les bales i es queden sense. Finalment decideixen deixar-ho per l'endemĆ i seguir amb la seva vida de sempre, com a mĆnim, un sopar mĆ©s.Obra PeƧa cua per a l' "Informe per a una acadĆØmia" de Franz Kafka(1998) Mestres Emilió, AlbertEn acabar la representació de l' "Informe per a una acadĆØmia", de Kafka, l'actor surt a saludar el pĆŗblic i els demana de quedar-se un moment, perquĆØ tĆ© una cosa a dir-los: estĆ desesperat perquĆØ ja ningĆŗ no el contracta com a actor. Abans canviava de papers, havia fet l'OtelĀ·lo, de Manelic, d'AntĆoc, etc. Però per culpa d'una crĆtica apareguda al un diari, ja nomĆ©s el volen per fer de mico i representar 'ad eternum' el mateix paper. La seva dona l'ha deixat i s'ha endut els fills, i el telĆØfon del productor oferint-li un nou paper no sonarĆ mai mĆ©s.Obra Un altre Wittgenstein, si us plau o L'holocaustMestres Emilió, AlbertAl 1951, mentre un assassĆ de masses massacra els estudiants i els professors del campus de Cambridge, Wittgenstein reflexiona sobre la seva vida i la seva filosofia. A travĆ©s d'un monòleg interior es reflecteix el desordre de qualsevol ment humana, que salta de pensament en pensament de forma indiscriminada. Wittgenstein combina explicacions autobiogrĆ fiques (com que els seus tres germans es van suĆÆcidar i que desprĆ©s d'això no trobava el sentit a la vida i va decidir renunciar a la seva herĆØncia i fer-se mestre rural, o que va ser quan va llegir el Resum dels evangelis de Tolstoi que va comenƧar a creure en DĆ©u) amb qüestions filosòfiques basades sobretot en el seu propi Tractatus: el món Ć©s real però el sentit del món no estĆ en la seva realitat, estĆ fora del món. Es pregunta, per exemple, com explicar a algĆŗ el que significa entendre la mĆŗsica o com compartir amb un daltònic una mateixa nomenclatura dels colors.Obra Mrs. Death: farsa-guinyol sobre poemes de Salvador EspriuMestres Emilió, AlbertDos poetes narren com la mort o Mrs Death va envaint les vides de: dos enterramorts que protagonitzen una escena pròpia del teatre de l'absurd, en la qual eviten cops de pala constantment fins caure al terra tots dos; un home i una dona que sopen tranquilĀ·lament; dos cecs que es mouen manipulats per la pròpia mort; i una princesa i un enamorat que viuen el procĆ©s d'enamorament però que finalment la mort tambĆ© els atrapa.Obra Vides de tants: psicopatologia de la vida quotidianaCastells, Joan; Castells, JoanSón el Jo, l'Ell, l'Ella i l'Altre que al seu torn són la Bet, el Freddy, la Monsterrat, el Joaquim... fins a vint-i-dos personatges. Des de joves que surten a ballar a la discoteca, passant de pares que creuen que no dediquen prou temps als seus fills, a tiets-avis a qui no els arriba la pensió. Vint-i-dos vides narrades de manera encadenada, totes reflecteixen la societat de finals del segle XX: el BarƧa, matrimonis amb infidelitats, inventar anĆØcdotes per lligar, tenir una crisi personal quan creus que la teva joventut s'acaba, els primers amors carregats de gelosia, les actrius que es fan famoses perquĆØ surten a les sĆØries de televisió, les vides psicoanalitzades, els homes masclistes parlant d'homes masclistes, preocupar-se pels diners, anar al Bagdad i prendre vi, molt vi, i agafar una bona borratxera.Obra Temps realMestres Emilió, AlbertLa Clita Ć©s dona i mare, protectora, possessiva i passiva; la major part del temps el dedica a rentar plats i es pregunta contĆnuament com ho ha de fer perquĆØ no li facin pudor les mans desprĆ©s de rentar. En Nonet Ć©s marit, bon pare, bon home i violent; quan Ć©s a casa sempre beu i quan Ć©s fora tothom tem que desaparegui o el matin a la guerra. En Gisto Ć©s l'amant de la Clita, egoista i manipulador; es passa el dia bevent i aprofita quan la Clita marxa de casa per abusar i maltractar l'Uri i l'Eli. L'Uri i l'Eli són els infants, els fills del matrimoni, innocents, juganers i curiosos amb la seva sexualitat, fins que la violĆØncia que veuen els consumeix i els fa ser endimoniats i cruels. Finalment hi ha l'Actor, no sabem res d'ell, però ens posa en context abans de cada acte. Tots ells conformen una famĆlia que viu situacions quotidianes de manera repetida on la violĆØncia hi va entrant de mica en mica, cada vegada amb mĆ©s contundĆØncia fins a acabar amb tres assassinats. La sensació que es transmet Ć©s com el temps i la violĆØncia s'entrellacen en una espiral que ens empresona i ho arrasa tot.Obra Amor pur(2020) Mestres Emilió, AlbertGreta i Friday són dos adolescents que es coneixen un divendres a una concentració del moviment reivindicatiu Fridays for Future promogut per l'activista Greta Thunberg. Junts es descobriran l'una a l'altre l'amor, el sexe i les pors sobre un futur incert que la generació precedent els ha estroncat. Al llarg de les converses que mantenen, els dos joves s'adonen no nomĆ©s de la manca de referents vigents, sinó tambĆ© que ningĆŗ els ha ensenyat a estimar. Greta i Friday, doncs, aprenen a defugir la por d'una decepció futura grĆ cies a l'amor que es tenen.Obra Inventari d'objectes perduts i altres(2009) DĆaz, Isabel; Garcia Barba, Ignasi; Nolla Gual, Enric; Mestres Emilió, Albert; DĆaz, Isabel; JuliĆ , Gemma; Urroz, TeresaEl suposat i mòbil Departament de Recerca i Arxiu d'Objectes Perduts fa una jornada de portes obertes. Ćs, doncs, grĆ cies al tĆ ndem que formen les doctores Moli(ner) i Font(coberta), responsables de lāarxiu, -dues cientĆfiques molt poc reconegudes-, que accedim a una trobada teatral amb les històries que guarden uns objectes aparentment insignificants i perduts. Les doctores acullen els visitants i comparteixen la seva passió per la feina: protegir, ordenar i classificar els objectes perduts, aixĆ com estimar les històries que guarden i emocionar-se pel seu potencial.