Carles Mallol
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Figueres, 1981. Dramaturg, director, guionista i docent. Llicenciat en comunicació audiovisual en l’especialitat de guió per la Universitat Pompeu Fabra i en direcció i dramatúrgia per l'Institut del teatre. Entre la seva producció teatral, destaca "Finestra a Manhattan", finalista del Premi Bartrina 2005, i "Mata el teu alumne", guanyador del XXXVIIIè Premi Born de Teatre 2013. Pel que fa a la televisió, ha participat com a guionista en diverses sèries de TV3 com "Ventdelplà", "La Riera" o "Com si fos ahir".
Nom
15 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 15
Obra CelobertMallol, CarlesSón les tres de la matinada. La Sara és al llit. A través de la finestra que dona al celobert, li arriben els crits d’uns veïns que discuteixen. L’Òscar, la seva parella, sembla que intenti calmar-la, però en el seu comportament s’hi intueix un deix de violència continguda. La Sara té por. A l’habitació que hi ha a l’altra banda del celobert, un Home clava una bufetada a una Dona, en una clara relació de maltractament. Tot i sentir els cops i els crits, la Sara es nega a assumir-ho com si negant allò que passa a casa els veïns, negués una realitat que viu en la seva pròpia pell.Obra Primaris(2010) Mallol, CarlesLa Rosa -directora d’una escola-institut, de baixa per depressió- arriba a la sala de professors després que un grup d’alumnes de segon de batxillerat, liderats per la Clàudia -una alumna modèlica-, hagi intentat atropellar-la. En Lluís –professor d’educació física que té molt bona relació amb els alumnes- s’adona del propòsit dels nois: volen matar-los a tots. Així comença una espiral de violència i xantatge per part dels alumnes sobre el grup de docents. Uns docents que es veuen obligats a posicionar-se pel que fa al conflicte en què es troben, i també pel sentit que té per a ells l'educació.Obra Les nenes mortes van en cotxeMallol, CarlesUna noia (o moltes noies) truca a la seva mare per telèfon, però hi ha interferències i aquesta sembla que no la sent. O potser no vol escoltar-la. Tanmateix, ella intenta confessar-li quelcom relacionat amb un accident de cotxe que, presumptament, va patir el seu pare amb qui sembla que la lligava una relació d’abús.Obra Seguretat(2008) Mallol, CarlesUna agència de missatgeria. Una de les seves treballadores, la Sara, afirma haver portat el seu fill a la feina després que hagin discutit per l’esmorzar. El nen, però, ha desaparegut i la Cristina –la responsable de l’equip- en culpabilitza en Pere, que no era al seu lloc al mostrador i no ha vigilat el nen. Al control de seguretat de l’agència, sembla que la filla d’un dels treballadors, en Ricard, acaba de morir, -o almenys això ha dit la seva dona a la responsable de l’equip. A més, han perdut la part de gravació on s’hauria registrat la desaparició del nen de dalt i, degut a aquest descuit, els vigilants temen perdre la feina. Tanmateix, potser la filla d’en Ricard no és morta i el fill de la Sara mai no s’ha perdut. O potser sí.Obra Ciutat(2015) Mallol, CarlesUna empresa americana responsable d’un important cercador d’internet vol eliminar una petita ciutat dels Països Catalans dels seus resultats de recerca i, a la pràctica, de tota la xarxa. Per tal de notificar-ho, la Díaz -una representant de l’empresa- es reuneix a l’ajuntament amb dos responsables de comunicació, l’Ester i en Marc. En Marc s’acaba de separar de la seva dona i la seva situació sentimental i el seu estat anímic fan que canviï, inesperadament, el rumb d’una reunió en què s’acaben contraposant dues maneres d’entendre el món, l’amor i la vida.Obra L'home perseguitMallol, CarlesL'Anna i en Víctor són parella i la Rosa i la Júlia, mare i filla. Tots quatre són veïns d'un replà barceloní i persegueixen quelcom, al mateix temps que fugen d'alguna cosa, potser d'un cert sentiment d'abandonament. Així doncs, la Júlia busca algú -potser el locutor d'un programa de ràdio- que ompli el buit que ha deixat el seu pare; la Rosa fa el mateix buscant algú -potser en Víctor- que la faci insensible al dolor i ompli el buit del seu marit. En Víctor, al seu torn, busca qui sadolli el seu desig incessant -serà potser la Júlia?- per poder escapar de l'apatia, i l'Anna -paralitzada davant de tanta violència- busca qui la protegeixi de la mateixa por. D'aquesta manera, els quatre personatges es persegueixen incansablement els uns als altres pels carrers de Barcelona sense arribar a trobar-se mai i coincidint, només, en les ones hertzianes d'un programa de ràdio nocturn.Obra La vida pornogràficaMallol, CarlesEn Lluís i la Míriam han estat gravant vídeos del seu fill, l'Èric, des que va néixer. Cada mes han gravat deu segons de metratge i ara, que està a punt de fer divuit anys, li regalaran el muntatge d'aquest vídeo. El dia del seu aniversari, l'Èric, en veure el vídeo, s'adona que els seus pares han estat molt preocupats de gravar-ho tot, però que realment no han estat presents en el seu creixement i els retreu que el seu projecte vital com a parella no ha estat el seu fill sinó aconseguir el vídeo perfecte. Quan la discussió arriba al seu punt àlgid, en Lluís rep una trucada que l'avisa que la seva mare ha hagut d'anar a l'hospital i que es troba en situació molt greu. Dies després, un cop passat el funeral de la mare d'en Lluís, l'Èric descobreix que el seu pare no va anar a l'habitació de l'hospital a acompanyar la seva mare en els seus últims moments perquè va preferir veure-ho en un vídeo gravat per la Míriam. En saber-ho, l'Èric destrueix aquest vídeo abans que en Lluís el pugui veure i això desencadena una baralla en la qual en Lluís acaba pegant per primer cop a l'Èric. En Lluís i la Míriam s'adonen que és el primer episodi de la vida de l'Èric que no han gravat en vídeo, però, quan l'iPad emet un soroll, entenen que l'Èric ho ha estat retransmetent tot en streaming.Obra Tres vint-i-set(2007) Mallol, CarlesPoc abans de les 3:27h. de la matinada, un home arriba en cotxe a l’entrada d’un hotel acompanyat d’una noia. Sospita que la seva dona s’entén amb un altre home a l’habitació 327 i ha anat fins allà, disposat a atropellar-la quan surti. Tanmateix, la noia que l’acompanya pensa que, si l’home del cotxe l’ha dut fins l’hotel, ha estat perquè vol mantenir relacions amb ella, -cosa que ella desitja. Paral•lelament, a l’habitació 327 dos amants arriben disposats a consumar l’acte sexual, però avui alguna cosa ha canviat, ja que l’home que ara és a l’habitació, quan era a l’aeroport tornant d’Alemanya, ha sentit atracció sexual quan un altre home l’ha escorcollat. El recepcionista de l’hotel, d’altra banda, desitja la dona de l’habitació 327 i vol tocar-la, però una taxista arriba a l’hotel i el priva del seu propòsit: està convençuda que els extraterrestres l’abduiran quan siguin les 3:27h.Obra Tornem després de la publicitat(2011) Mallol, CarlesL’Àlex escriu una carta queixant-se al diari; espera canviar el món, però és el seu món que canvia i no de la manera que ell esperava. Així, la carta el porta a la fama i a la tele, on coneix una presentadora, la Lídia, i una maquilladora, la Carol. Amb la primera s’embolica; la segona desitjaria embolicar-se amb ell. I ho desitja tant que en Toni, el seu home i pare de la seva filla, no pot suportar la idea, i el cap li bull d’històries entorn a una possible infidelitat. Històries similars a les que s’explica la Raquel, la germana de l’Àlex, que, per fer front al buit existencial que sent, només pot recórrer a la imaginació.Obra Stereo(2009) Mallol, CarlesStereo és una empresa que ofereix l’intercanvi de vides entre dues persones insatisfetes amb la seva existència. A priori, quan algú se sotmet a aquest intercanvi d’identitats, adopta immediatament el cos i la vida de l’altra persona, oblidant automàticament l’intercanvi i qui era en la vida anterior. Tanmateix, alguna cosa falla en el cas de Laura Gurb, incapaç d’adaptar-se a la seva nova quotidianitat, que inclou la seva parella -el Julià- i una feina de dissenyadora gràfica al costat de l’Èric. La Laura, insatisfeta amb la seva nova existència, torna a Stereo demanant explicacions, cosa que farà trontollar aquesta empresa d’ètica opaca, capitanejada per l’Ivan i la Doctora Plana.