Elisenda Guiu
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Elisenda Guiu (Barcelona, 1974) és guionista, narradora, dramaturga i activista cultural. Establerta al Maresme. Autora de narrativa i teatre principalment. Creadora de diferents formats en què barreja ambdós gèneres. És llicenciada en Periodisme, primer cicle d'Humanitats i té formació en guió i dramatúrgia per la Universitat de Barcelona i l’Obrador de la Sala Beckett. Ha publicat diverses obres de teatre, i narrativa infantil i per adults. Premi de Guió de ficció radiofònica Ciutat de Tarragona 2017 per l'obra 'Indigestió'. Ha escrit, entre altres, 'El vers' (2019), 'Indigestió' (2015), 'Avis per força' (2018), 'El naixement' (2015), 'T'ho mereixes' (2010), 'No és un adéu' (2016), 'Magnetismes' (2014) o 'Explica'm un conte' (2015). I les peces breus 'Atzucac' (2015), Quotidianitats (2014), 'Knocking on toilet's door' (2014), 'Escúpidos' (2014), 'Síndría o Meló' (2013) o 'Bombolla, crònica d'un desamor' (2010).
Nom
10 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 10
Obra PET(2022) Guiu, ElisendaUn pare i una mare novells han decidit sortir a sopar fora per celebrar el seu aniversari i han contractat una cangur perquè cuidi d'en Josep, el seu fill acabat de néixer. Abans de marxar li expliquen meticulosament tot el que ha de fer, les mesures de la llet del sopar, les joguines preferides del nen i què fer en cas d'emergència. Quan els pares marxen, la cangur respira alleujada després de l'allau d'informació. El pare i la mare són al restaurant, però, mentre donen un cop d'ull a la carta, s'adonen que la seva relació és un desastre i se sosté només per la presència del seu fill. Així doncs, abans fins i tot de demanar, decideixen tornar a casa. Allà es troben la cangur, desitjant marxar d'aquella casa perquè el Josep s'ha passat l'estona plorant.Obra El naixement(2015) Guiu, ElisendaLa vigília del dia que se celebra el referèndum sobre la Independència de Catalunya neix a Madrid la filla del Jorge i l'Eulàlia (Lali). L'endemà, a Barcelona, els cunyats Jaume i Montse exerceixen el seu dret a vot a primera hora del matí i, malgrat les reticències del Jaume, acèrrim independentista, se'n van immediatament cap a Madrid per conèixer la seva neboda. Unes hores més tard, a la planta de nounats d'una clínica madrilenya, té lloc la trobada dels quatre personatges, que posarà en evidència la manera de relacionar-se entre ells a partir de les idees de cadascú. Una comèdia que condensa els sentiments que es respiraven a les envistes de la consulta del 9N, celebrada el 2014, i que enllaça, metafòricament, el naixement d'una criatura amb el (possible) renaixement d'una nació.Obra Magnetismes(2013-05) Guiu, ElisendaUn quadre configurat per tres diàlegs que conflueixen en l'epíleg final. Tots tenen com a punt d'unió la força d'atracció que exerceixen determinats cossos; persones desconegudes que inexplicablement s'atrauen, o vells coneguts que fa temps que no es veuen però sempre s'han sentit units. En primer lloc, la Sara ‒una dona de quaranta anys que té cura, temporalment, de la casa d'una amiga‒ coneix en Jofre, un noi intel·ligent que va amb cadira de rodes i es refugia en el cinisme. En segon lloc, el Marc, home infeliçment casat i futur pare de família, entra en contacte amb la Martina, teleoperadora frustrada i exparella d'en Jofre. Finalment, coneixem dos antics companys d'universitat: en Joan, un individu exitós, professor d'universitat, però que ara té greus problemes econòmics, i en Lluís, que fa poc que ha declarat públicament que és homosexual. La vida de tots ells està vinculada, subtilment. I tots ells senten, per bé o per mal, una forta atracció pels seus interlocutors.Obra Matar el llop(2023) Guiu, ElisendaL'Àngel Guillamet és un dramaturg amb un important bloqueig que li impedeix escriure el seu nou text. Vol escriure una gran obra de la mateixa manera que ho va fer Àngel Guimerà, l'autor a qui admira i ha estudiat amb devoció. La Marta, la seva dona, és una actriu que espera que el text de l'Àngel sigui un èxit i poder-lo representar. L'Àngel té por que, si no aconsegueix escriure el nou text, la Marta el deixi, i per això decideix anar al Vendrell, a la casa museu d'Àngel Guimerà, per inspirar-se. Allà l'Àngel es trobarà amb l'Eduard, un actor caracteritzat que interpreta el personatge d'Àngel Guimerà. En una trobada en la qual l'Àngel sembla creure que realment està parlant amb Guimerà, el dramaturg trobarà per fi la inspiració que li mancava.Obra Només seran quinze dies(2023) Guiu, ElisendaEl 12 de març de 2020 el govern decreta un confinament general a causa de l'esclat de la pandèmia de la covid-19. La Nura és mare soltera i es passa el dia cuidant i vigilant el seu fill. La Berta és psicòloga i viu el confinament despreocupada, segura que només seran quinze dies. L'Ada, que viu a Itàlia on regenta dos restaurants amb el seu marit, havia vingut a passar un cap de setmana per visitar la seva mare i s'ha hagut de quedar amb ella. L'Emma explica que s'ha confinat amb l'home que acaba de conèixer per Tinder i de qui sembla que s'ha enamorat. Totes quatre ronden la cinquantena i són amigues des que van estudiar Psicologia a la universitat. Els primers dies de confinament van avançant i elles es van posant al dia per mitjà de videotrucades, i el fet d'estar recloses fa que apareguin els seus fantasmes. La Nura se sent sola, l'Ada té la certesa que el seu marit italià l'enganya amb una cambrera del restaurant i la Berta no és feliç amb la seva família. L'Emma fa dies que no respon a les trucades i les tres amigues decideixen saltar-se el confinament i anar-la a visitar. Aquesta decisió posarà les coses a lloc i les farà sentir fortes per afrontar el que ha de venir.Obra Indigestión(2015) Guiu, ElisendaUna relació de parella està a punt de trencar-se. Ell no ho acaba d'entendre i, en canvi, ella assegura que mai ha tingut res tan clar; vol deixar-ho. Mitjançant un 'flashback' descobrim quin ha estat el detonant de la discussió: la fotografia del cos d'un nen estirat a la sorra d'una platja turca. Enmig de l'esmorzar dominical tots dos veuen la fotografia. A ell li sembla que és una manera inadmissible de manipular els sentiments de la societat, mentre que ella queda corpresa per la violència de la realitat que viuen els refugiats sirians. Durant la conversa que mantenen a continuació debaten sobre temes com el sensacionalisme periodístic, el rigor informatiu, la poca sensibilitat de la població del primer món, l'egoisme de l'ésser humà o la maldat inherent del constructe social on vivim. La notícia els posarà davant d'un mirall (com a individus i com a col·lectiu), i acceptar el que retorna el reflex no sempre és fàcil.Obra El vers: De quan fèiem llargues sobretaules després de la carn d'olla(2019) Guiu, ElisendaUna mare d'uns quaranta anys, lleugerament embriagada, contempla el seu fill, que intenta recitar el típic poema del dia de Nadal durant la sobretaula. Tota la família fa gresca i xerinola, però ella no comparteix aquesta aparent felicitat nadalenca; reflexiona sobre com l'experiència de la maternitat li ha canviat la vida. Té una oportunitat laboral a Londres i es mor de ganes d'acceptar-la, de tornar a viure com deu anys enrere: sense marit, sense fills, sense gos, sense haver-se de fer càrrec ella sola de les tasques domèstiques... Pensa en els consells de la seva amiga Sònia i rememora l'experiència que va viure a Glasgow quan va anar-hi d'Erasmus. L'arribada inesperada a casa del jove i atractiu xicot escocès de la seva neboda complicarà encara més l'embolic mental de l'amfitriona en plena sobretaula nadalenca.Obra Explica'm un conte(2015) Guiu, ElisendaCoincideixen en una sala d'hospital la Laura, una noia jove que es nega a explicar per quin motiu hi és; el senyor Rosers, un home que insisteix constantment que vol veure la seva filla Marta, que està en coma, i un infermer que escriu cartes misterioses. La regularitat amb què es veuen (la Laura, el senyor Rosers i l'infermer) i la duresa de la situació fan que comencin a teixir una curiosa relació, malgrat que tinguin punts de vista molt diferents sobre les coses. A partir d'aquí, la història aprofundeix en les deficitàries relacions paternofilials d'aquests tres personatges principals, que s'emmirallen els uns amb els altres.Obra Inflexió(2022) Guiu, ElisendaUna dona d'uns seixanta-cinc anys espera al menjador de casa seva que arribin els seus fills. Els ha demanat que s'esperin a baix i que no pugin fins que no hi siguin tots tres: els vol explicar que ha decidit divorciar-se de l'Ignasi -el seu marit i pare dels tres fills- i prefereix fer-ho de cop, per no haver-ho de repetir cada vegada. Mentre espera que els tres germans arribin, nerviosa, repassa la relació que ha tingut amb l'Ignasi. Recorda com es van enamorar després de conèixer-se en un viatge a Montserrat, com es van casar i van anar a viure junts molt joves, com van arribar els fills i com, a poc a poc, va anar sentint com l'Ignasi es preocupava només de la feina i la deixava sola criant els seus fills i encarregant-se de tot el que calia fer a casa. Mentre recorda tot això, envoltada de les caixes del trasllat, arriba fins i tot a dubtar. Però ja ho té decidit: avui explicarà als seus fills que se separa i marxa de casa.Obra No és un adéu(2017-11) Guiu, ElisendaLa Dolors és una actriu en hores baixes que comença a treballar d'oradora en una funerària. En el seu primer dia de feina topa amb en Jordi, un client una mica extravagant. Es tracta del fill del difunt, que no sembla estar gens afectat, sinó que més aviat es mostra sarcàstic i té pressa per enllestir els tràmits. Tot i la primera impressió, la nova oficiant de cerimònies intenta entrevistar-s'hi per perfilar el discurs de comiat, però com més parlen més sorpreses s'endú ella. Al final, l'embolic eclosiona quan es descobreix un fet inesperat que la trasbalsa perquè l'ateny personalment. Un trencaclosques sobre les relacions familiars, un joc de descoberta i reconeixement, on totes les peces acaben encaixant.