Josep Maria Miró

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 22
  • Obra
    La dona i el debutant
    (2008) Miró, Josep Maria
    L'Albert va a veure l'Àngela, una dona ja gran que fa molt que va prendre la decisió de no sortir del seu pis, i que rep ben poques visites i molt triades. Ja d'entrada li diu que no la convencerà per sortir. Van xerrant, i l'Àngela el pertorba amb preguntes i afirmacions, i encamina ella tota sola la conversa. Li explica com el seu marit la va abandonar un dia: va fer la maleta i se'n va anar. Ell s'incomoda de saber la seva vida íntima. Després li diu que tenien un joc amb el seu marit: ell li explicava les trobades sexuals que tenia casualment amb nois i, per jugar, ella sortia al carrer i els triava, els deia fil per randa el que havien de fer. Però quan es va retirar dels escenaris, sentint-se incapaç d’actuar de debò, de dir més que paraules, va fer que aquests jocs es tornessin en contra del seu marit i li fessin mal. Llavors ell va marxar. L'Àngela li diu a l'Albert que sap que l'ha enviat el seu marit, per retornar-li aquest mal i recordar-li que s'ha apagat com a actriu i, per tant, ella mateixa. L'Albert li explica el final de la seva obra que, com el començament del seu diàleg, remet a una dona que no se sap si és viva o morta.
  • Obra
    Fum
    (2012-11) Miró, Josep Maria
    L’Àlex i l’Eva són una parella jove que ha arribat al país per tramitar, per fi, l’adopció de la seva filla. Però es troben amb un munt de revoltes incendiàries i un estat d’alarma total: no els deixen moure de l’hotel. L’Eva decideix anar-se’n tota sola al carrer, viure-ho en primera persona, i aconsegueix sortir. Mentrestant l’Àlex pateix molt i està enfadat, i la Laura, refugiada amb el seu marit a l'hotel, el provoca descaradament i li demana sexe. Quan l’Eva torna, es comença a endevinar una esquerda en la parella. L’Eva i la Laura conversen durant molta estona, i aquesta li acaba dient que s'ha embolicat amb l’Àlex i li proposa que vagi a parlar amb el seu marit, en Jaume, un escriptor famós que l'Eva admira. A fora hi ha crits i disturbis constants, i de nit la revolta empitjora. En Jaume s’ho mira fascinat, mentre l’Àlex s’adorm i espera que tot passi. En Jaume acaba confessant quin és l’estat del seu matrimoni.
  • Obra
    Temps salvatge
    (2017-10) Miró, Josep Maria
    Una tranquil·la urbanització fronterera, que té el bosc a tocar, es lleva amb unes pintades amenaçadores. Això, juntament amb el fet que fa molts dies que no plou i fa molta calor, destarota els habitants. Amb les pintades, arriba també la Ivana, la neta de la Mercè. La Ivana és una noia provocadora que té la intenció d'incomodar tot el veïnat. Un noi del bosc entra i surt de la urbanització quan vol, i això fa que el veïnat estigui constantment en alerta i se senti atacat: el temor s’apoderarà d’ells, sortiran baixes passions a la llum i la seva convivència quedarà per sempre més trastocada.
  • Obra
    Transhumància
    (2022-01) Miró, Josep Maria
    L'Alícia ha marxat de la ciutat i ha anat a viure a la muntanya per desconnectar i viure una vida més tranquil·la. Fa dues setmanes, mentre era de viatge a Florència, va connectar els auriculars a l'audioguia i, en comptes de sentir les explicacions del museu, va començar a sentir una conversa entre un home i una dona. Des de llavors, cada vegada que vol escoltar música amb els auriculars o que encén la ràdio o el televisor de casa seva, sent les converses que tenen aquestes dues persones. Avui ha sortit a córrer per la muntanya, ha connectat els auriculars per escoltar música i altra vegada ha aparegut el matrimoni parlant. L'home i la dona van en una furgoneta i la dona parla tota l'estona amb el seu marit. Pel que explica, l'Alícia entén que la dona és la filla d'un polític important que últimament s'ha vist involucrat en algun cas de corrupció i que el que estan fent l'home i la dona amb la furgoneta és anar a amagar proves, ara que el polític està a punt de morir. La dona està molt nerviosa i s'ha posat al volant. En un revolt senten un cop i s'adonen que han atropellat algú. Quan baixen de la furgoneta veuen una noia estesa a terra. Pels auriculars que duia la noia se sent la mateixa cançó que sonava a la ràdio de la furgoneta.
  • Obra
    La petita princesa Divina que no era divina, ni petita, ni volia ser princesa
    (2006-09) Miró, Josep Maria
    Una princesa porta 300 anys adormida al bosc, esperant que el príncep la trobi i li faci un petó; i el príncep porta molt de temps buscant-la. Tots dos estan cansats d'aquesta manera de fer, però, quan per fi es troben, s'enamoren i es converteixen en rei i reina, i tenen una filla preciosa, divina, amb les dents brillants i mirada penetrant del pare, i els cabells d'or i la pell blanca i fina de la mare. Però la princesa no és ni divina, ni petita, i resulta que tampoc no vol ser princesa, sinó que té mil somnis per complir. De cop, apareix el temible drac, i el rei i la reina expressen la necessitat d'un príncep que li faci front. Però el drac està deprimit i exhaust de fer el paper de drac i fa temps que ja no treu foc: ell voldria ser princesa. I la princesa s'adona que, sense la necessitat de fer front al drac, ja no cal ni príncep, ni princesa, i decideix ser jugadora professional de bàsquet. El rei formularà un decret per abolir tots els decrets, i tothom podrà ser qui vulgui ser.
  • Obra
    Obac
    (2014-09) Miró, Josep Maria
    Algú ha entrat a casa la Júlia i el Roger, però no s'ha endut res. Estan espantats i netegen a fons tota la casa, sobretot l'habitació de la nena. Passen els dies i intenten retornar a la calma. Un dia es presenta en Toni, que diu que és un ex-company del Roger de quan l’empresa va entrar en un altre país. Malgrat sàpiga coses molt concretes de la seva vida, la Júlia no n’ha sentit a parlar mai, i en Roger li nega conèixer-lo. Una nit, l'Olga, una veïna que fa de cangur de la seva filla, obre la porta a en Toni, que aconsegueix sortir-se amb la seva i fer-li un petó a la nena mentre dorm. A en Roger li inquieta veure un noiet mirar sovint cap a la seva finestra. Un bon dia hi parla: és un ex-alumne de la Júlia. Ella es mostra molt reticent amb la relació que en Roger manté amb el noi. En Roger sap que havien estat amants, però no ho diu. Així justifica el seu propi secret: la seva relació amb el Toni ve de lluny, i no s'acabarà.
  • Obra
    Estripar la terra
    (2014-08) Miró, Josep Maria
    En Lluís i en Raül treballen des de tota la vida a la casa de cultura del seu poble. La seva amistat, però, s’ha anat esquerdant per la seva relació laboral i els nombrosos canvis a què han anat sobrevivint. Ara mateix la situació no és gens fàcil i els fa estar constantment en estat d’alerta l’un vers l’altre. Arriba en Miquel, un nou veí del poble que en Lluís coneix, i li ofereixen que col·labori desinteressadament en aquest espai per ajudar-los amb el festival. El poble n’està encantat i ell hi posa moltes ganes. Apareix un paper que conté una notícia de fa uns dotze anys sobre un noiet de quinze que es diu igual que en Miquel. Això fa que acabin desconfiant absolutament d’ell i es retreguin que l’hagin incorporat a l’equip, alhora que s’evidencia la fragilitat del seu vincle i afloren misèries pròpies, recels i traïcions mútues. En Miquel els acusa d’inculpar-lo sense saber-ne res, i de no deixar espai a algú en la seva situació per refer-se, viure la seva vida i fer un camí propi, allunyat d’un passat que segurament el turmenta.
  • Obra
    El cos més bonic que s'haurà trobat mai en aquest lloc
    (2020-05) Miró, Josep Maria
    El cos de l'Albert, un jove de disset anys, ha aparegut mutilat enmig d'un camp de blat, prop del poble on vivia. La seva mare, que fa deu anys va veure com el seu marit apareixia penjat d'un arbre també als afores del poble, visita la casa de l'alcalde buscant consol. La Júlia, la professora de l'Albert, assaja com li explicarà al seu marit que ha estat tenint relacions sexuals amb l'Albert cada dia de forma clandestina des de fa vuit mesos. En Ricard, l'amo de la serradora, recorda entre plors com ha vist créixer i morir abans d'hora tant l'Albert com el seu pare, i deixa intuir que alguna cosa semblant a un remordiment o un sentiment de culpa el rosega per dins. I l'Eli, una dona trans amiga d'infància del pare de l'Albert que ha hagut de fugir després de l'aparició del cos del jove, explica les dinàmiques fosques que es vivien al poble i com l'ombra de l'abús infantil plana per damunt d'aquestes morts sense resoldre.
  • Obra
    El col·laborador
    (2014-08) Miró, Josep Maria
    Un home vol entrevistar un personatge rellevant i va a visitar-lo al seu domicili. Es troba, però, amb un altre home que li impedeix accedir a la sala on és ell. Així doncs, tots dos dialoguen al rebedor: l’interessat insisteix en entrar i l’altre li diu que ja no rep visites i que si vol parlar amb algú haurà de ser amb ell, que és com si fos la seva pròpia memòria.
  • Obra
    Telegrama
    (2018) Miró, Josep Maria
    La Lourdes (al voltant dels setanta-cinc anys) i en Carles (d'uns quaranta) són en una habitació del supermercat del seu barri, on ell treballa. Els dos ja es coneixien, perquè havien estat professora i alumne a l'escola. En Carles sospita que la Lourdes es volia endur algun producte sense pagar, i per això li demana que li mostri què porta a la bossa de mà. S'estableix un diàleg tens entre els dos en què ella, fent ús de la dialèctica, es resisteix a obrir-li la bossa.