Josep Maria Miró
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
22 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 22
Obra El col·laborador(2014-08) Miró, Josep MariaUn home vol entrevistar un personatge rellevant i va a visitar-lo al seu domicili. Es troba, però, amb un altre home que li impedeix accedir a la sala on és ell. Així doncs, tots dos dialoguen al rebedor: l’interessat insisteix en entrar i l’altre li diu que ja no rep visites i que si vol parlar amb algú haurà de ser amb ell, que és com si fos la seva pròpia memòria.Obra Telegrama(2018) Miró, Josep MariaLa Lourdes (al voltant dels setanta-cinc anys) i en Carles (d'uns quaranta) són en una habitació del supermercat del seu barri, on ell treballa. Els dos ja es coneixien, perquè havien estat professora i alumne a l'escola. En Carles sospita que la Lourdes es volia endur algun producte sense pagar, i per això li demana que li mostri què porta a la bossa de mà. S'estableix un diàleg tens entre els dos en què ella, fent ús de la dialèctica, es resisteix a obrir-li la bossa.Obra El principi d’Arquimedes(2011-06) Miró, Josep MariaL’Anna, la directora del club de natació, demana explicacions a en Jordi, l’entrenador del grup dels Cavallets, després que alguns pares s’hagin queixat de com el noi ha gestionat la negativa de llançar-se a l’aigua d’un nen, que estava espantat. En Jordi, però, assegura que ha actuat amb tacte i que ha procurat no espantar-lo ni renyar-lo. Però les queixes dels pares van en una altra direcció: estan alarmats perquè, per tranquil·litzar-lo, ha abraçat el nen i li ha fet un petó. Aquest fet i les consegüents interpretacions desencadenaran una allau de desconfiances en tots sentits.Obra Nerium Park(2012-10) Miró, Josep MariaEn Gerard i la Marta estrenen llar: han comprat un piset en una urbanització acabada de construir, als afores de la ciutat. Són una parella jove, amb feina i amb ganes d’escalar socialment. El pis els permetrà pensar en fer més gran la família. Com més temps passa, però, s’adonen que res és com esperaven que fos. El Gerard perd la feina i es va abandonant progressivament, i la Marta treballa molt i queda embarassada. Però, els dies passen i ningú no arriba a la urbanització: són els únics que l’habiten, i a la Marta la fa estar molt intranquil·la. En Gerard, però, celebra el dia que arriba en Sergi, un noi que ocuparà un traster i amb qui farà activitats. La Marta, però, mai no el veu, i acaba pensant que són imaginacions seves. La parella es va desfent i la il·lusió inicial es converteix en una mena de remordiment que els va consumint, juntament amb una extrema soledat.Obra La dona i el debutant(2008) Miró, Josep MariaL'Albert va a veure l'Àngela, una dona ja gran que fa molt que va prendre la decisió de no sortir del seu pis, i que rep ben poques visites i molt triades. Ja d'entrada li diu que no la convencerà per sortir. Van xerrant, i l'Àngela el pertorba amb preguntes i afirmacions, i encamina ella tota sola la conversa. Li explica com el seu marit la va abandonar un dia: va fer la maleta i se'n va anar. Ell s'incomoda de saber la seva vida íntima. Després li diu que tenien un joc amb el seu marit: ell li explicava les trobades sexuals que tenia casualment amb nois i, per jugar, ella sortia al carrer i els triava, els deia fil per randa el que havien de fer. Però quan es va retirar dels escenaris, sentint-se incapaç d’actuar de debò, de dir més que paraules, va fer que aquests jocs es tornessin en contra del seu marit i li fessin mal. Llavors ell va marxar. L'Àngela li diu a l'Albert que sap que l'ha enviat el seu marit, per retornar-li aquest mal i recordar-li que s'ha apagat com a actriu i, per tant, ella mateixa. L'Albert li explica el final de la seva obra que, com el començament del seu diàleg, remet a una dona que no se sap si és viva o morta.Obra Fum(2012-11) Miró, Josep MariaL’Àlex i l’Eva són una parella jove que ha arribat al país per tramitar, per fi, l’adopció de la seva filla. Però es troben amb un munt de revoltes incendiàries i un estat d’alarma total: no els deixen moure de l’hotel. L’Eva decideix anar-se’n tota sola al carrer, viure-ho en primera persona, i aconsegueix sortir. Mentrestant l’Àlex pateix molt i està enfadat, i la Laura, refugiada amb el seu marit a l'hotel, el provoca descaradament i li demana sexe. Quan l’Eva torna, es comença a endevinar una esquerda en la parella. L’Eva i la Laura conversen durant molta estona, i aquesta li acaba dient que s'ha embolicat amb l’Àlex i li proposa que vagi a parlar amb el seu marit, en Jaume, un escriptor famós que l'Eva admira. A fora hi ha crits i disturbis constants, i de nit la revolta empitjora. En Jaume s’ho mira fascinat, mentre l’Àlex s’adorm i espera que tot passi. En Jaume acaba confessant quin és l’estat del seu matrimoni.Obra Temps salvatge(2017-10) Miró, Josep MariaUna tranquil·la urbanització fronterera, que té el bosc a tocar, es lleva amb unes pintades amenaçadores. Això, juntament amb el fet que fa molts dies que no plou i fa molta calor, destarota els habitants. Amb les pintades, arriba també la Ivana, la neta de la Mercè. La Ivana és una noia provocadora que té la intenció d'incomodar tot el veïnat. Un noi del bosc entra i surt de la urbanització quan vol, i això fa que el veïnat estigui constantment en alerta i se senti atacat: el temor s’apoderarà d’ells, sortiran baixes passions a la llum i la seva convivència quedarà per sempre més trastocada.Obra Transhumància(2022-01) Miró, Josep MariaL'Alícia ha marxat de la ciutat i ha anat a viure a la muntanya per desconnectar i viure una vida més tranquil·la. Fa dues setmanes, mentre era de viatge a Florència, va connectar els auriculars a l'audioguia i, en comptes de sentir les explicacions del museu, va començar a sentir una conversa entre un home i una dona. Des de llavors, cada vegada que vol escoltar música amb els auriculars o que encén la ràdio o el televisor de casa seva, sent les converses que tenen aquestes dues persones. Avui ha sortit a córrer per la muntanya, ha connectat els auriculars per escoltar música i altra vegada ha aparegut el matrimoni parlant. L'home i la dona van en una furgoneta i la dona parla tota l'estona amb el seu marit. Pel que explica, l'Alícia entén que la dona és la filla d'un polític important que últimament s'ha vist involucrat en algun cas de corrupció i que el que estan fent l'home i la dona amb la furgoneta és anar a amagar proves, ara que el polític està a punt de morir. La dona està molt nerviosa i s'ha posat al volant. En un revolt senten un cop i s'adonen que han atropellat algú. Quan baixen de la furgoneta veuen una noia estesa a terra. Pels auriculars que duia la noia se sent la mateixa cançó que sonava a la ràdio de la furgoneta.Obra La petita princesa Divina que no era divina, ni petita, ni volia ser princesa(2006-09) Miró, Josep MariaUna princesa porta 300 anys adormida al bosc, esperant que el príncep la trobi i li faci un petó; i el príncep porta molt de temps buscant-la. Tots dos estan cansats d'aquesta manera de fer, però, quan per fi es troben, s'enamoren i es converteixen en rei i reina, i tenen una filla preciosa, divina, amb les dents brillants i mirada penetrant del pare, i els cabells d'or i la pell blanca i fina de la mare. Però la princesa no és ni divina, ni petita, i resulta que tampoc no vol ser princesa, sinó que té mil somnis per complir. De cop, apareix el temible drac, i el rei i la reina expressen la necessitat d'un príncep que li faci front. Però el drac està deprimit i exhaust de fer el paper de drac i fa temps que ja no treu foc: ell voldria ser princesa. I la princesa s'adona que, sense la necessitat de fer front al drac, ja no cal ni príncep, ni princesa, i decideix ser jugadora professional de bàsquet. El rei formularà un decret per abolir tots els decrets, i tothom podrà ser qui vulgui ser.Obra La travessia(2015-09) Miró, Josep MariaUna nena, brutalment agredida i abandonada, mor en braços de la Germana Cecília. En Rai, un fotògraf, se li acosta després d’haver vist en la seva cara una ganyota d’horror: li dona la mostra d’afecte que ella necessitava, però també voldria saber què li ha dit la nena perquè li canviés la cara d’aquella manera. A partir d’aquí, la Germana Cecília dubta profundament sobre el funcionament del projecte humanitari en què treballen, en una zona d’incessant i creixent violència on ofereixen ajuda i assistència sanitària a nens i refugiats. Així, inicia un periple emocional: decideix retornar i demanar que obrin un expedient al Pare Felip, ja que creu que ha estat ell qui ha violat i matat diverses nenes. Però, aquest l’acusa d’impura per haver fet un favor sexual a un noi malalt que li ho demanava; ella tan sols volia ajudar-lo. Aquest viatge de retorn li serveix per reflexionar sobre els seus principis ètics i la seva fe. Més tard, en Rai i la Cecília es retroben, però la Cecília ja no és monja. Li agraeix el seu gest d’aquell dia i li explica quines van ser les paraules de la nena.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »