Antígona
Dades de l'obra
Dades de l'estrena
Dades bibliogràfiques
Paraules clau: Amor ; Burgesia ; Ciutat ; Condició de la dona ; Conflictes socials ; Família ; Heroïcitat ; Materialisme ; Poder ; Religió ; Tragèdia
Nombre de personatges: P13 H12 D1
Espai: Sales d'un palau; esplanada.
Premi/s: Premi Josep Maria de Sagarra
Resum: Etèocles i Polinices han mort en un combat fratricida davant la ciutat de Tebes. Creont, que governa de forma autoritària, aprofita l'ocasió per legitimar una guerra preventiva contra Argos, tot i les reticències dels prohoms de Tebes conscients que la pau amb Argos afavoreix els negocis.
Antígona, germana d’Etèocles i Polinices i neboda de Creont, s'assabenta per Tirèsias que Polinicies i els d'Argos es manifestaven pacíficament davant la muralla de Tebes, quan Etèocles i els seus escamots van assassinar injustificadament Polinices.
Assabentada de tot, Antígona desobeeix i ret els honors q ... Veure més.
Notes de l'obra: -Altres personatges: uixers.
-La primera versió de l'obra, que obtingué el Premi Josep M. De Sagarra (1965), anava signada amb el pseudònim de J. P. I es titulava "Els corbs".
Num. homes actors: 12. Num. dones actrius: 1. Num. altres: 1.
Espectacle: Antígona
Direcció: Capmany Farnés, Maria Aurèlia
Companyia: Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual
Teatre: Cúpula del Coliseum (Barcelona)
Data de l'estrena: 1967-5-24
Notes de l'estrena: -La representació incorporava cançons, escrites per M.A. Capmany
Prologuista: Espriu Castelló, Salvador
Editorial: Aymà S.A.
Lloc: Barcelona
Data de publicació: 1967
Pàgina/es: 9-74
Col·lecció: Quaderns de Teatre ADB; 20
Enllaç al catàleg