Naufragios de Álvar Núñez o La herida del otro
Dades de l'obra
Dades bibliogràfiques
Data de redacció: 1991
Paraules clau: Amèrica Llatina ; Drama històric ; Memòria ; Metateatre ; Passat / present ; Realitat / Ficció
Nombre de personatges: P16 H9 D7
Espai: Diversos espais. Un dormitori actual en un lateral del prosceni. A l'altre lateral, una sala d'estar. Aquests espais es combinen amb d'altres que es recreen en un espai buit. Se suggereixen mitjançant els objectes.
Resum: Revisió de la Historia d' Alvar Núñez Cabeza de Vaca. La història des del punt de vista dels personatges secundaris.
Notes de l'obra: Cal música i muntatge audiovisual: sons de llamps, trons, vent i pluja. So d' aeroport, mar, gavines, sirena de vaixell. Música de Mendelssohn, sinfonia núm.3, Escocesa. Pergolesi: Stabat Mater.
D'una banda, tenim els personatges que van participar en el triomf i la davallada d'Alvar Núñez, que reclamen el seu protagonisme en la historia. De l'altra s'explica la història del protagonista a partir de la seva història d'amor amb Shila, una indígena, que no figura tampoc en les cròniques oficials.
Els personatges són actors que representen actors que s'han deixat absorbir pel seu personatge. Re ... Veure més.
Títol: Trilogía americana
Prologuista: Coterillo Pérez, Moisés
Lloc: Madrid
Data de publicació: 1992
Pàgina/es: 362 p.
Col·lecció: Teatro / El Público
Notes bibliogràfiques: Publicat conjuntament amb "El retrato de Eldorado" y "Lope de Aguirre, traidor", del mateix autor, sota el títol de "Trilogía americana".
El text correspon a les pàgines 167-238.
Enllaç al catàleg