Columbi lapsus

dc.contributor.authorBoadella Oncins, Albert
dc.contributor.companyEls Joglars
dc.contributor.directorBoadella Oncins, Albert
dc.date.accessioned2018-11-07T17:57:58Z
dc.date.available2018-11-07T17:57:58Z
dc.date.created1989
dc.date.issued1993
dc.date.submitted2004-01-01
dc.descriptionTotes les escenes estan acompanyades i recolzades per "Il Barbieri di Siviglia" de G. Rossini, peça que Boadella utilitza com a fil conductor de la història que s'explica a "Columbi lapsus". Aquesta obra està dedicada al 'ciutadà' Albino Luciani, més tard, accidentalment, Joan Pau I. Tots els personatges s'expressen amb un català i un castellà molt italianitzats, però que no dificulta la comprensió del text. La distribució persontages-intèrprets és la mateixa que s'utilitzà en la posada en escena de l'any 89, però l'obra permet moltes altres possibilitats de repartiment. Num. homes actors: 7. Num. dones actrius: 2. Num. altres: 0.
dc.description.abstractUns periodistes visiten la Fundazione i s'interessen pel nou Albíssimo Master, un home ple de bones intencions. Quan Albíssimo s'adona de la corrupció existent dins la Fundazione voldrà evitar-la. Els Honorabile, que controlen els negocis bruts de la Fundazione no toleren que el Master s'interposi en els seus assumptes i tramen una conspiració contra ell. L'Albíssimo és avisat i ajudat per agents de la K.G.B. i membres de la seva guàrdia personal, els quals no poden evitar que el Master mori en estranyes circumstàncies. El polonès Karol Wojtilla, és elegit nou Master, amb el nom de Joan Pau II. Aquest seguirà el joc als Honorabile, que podran continuar fent de les seves dins la Fundazione.
dc.format.extent85
dc.identifier.urihttp://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/3510
dc.publisherSociedad General de Autores y Editores
dc.relation.ispartofColumbi lapsus
dc.subjectComèdia
dc.subjectCorrupció
dc.subjectEngany
dc.subjectPolítica
dc.subjectReligió
dc.subjectTraïció
dc.titleColumbi lapsus
dc.typeObra
dspace.entity.typePublication
local.citation.pubplaceMadrid
local.dataestrena1989-11-10
local.enllaccataleghttp://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:25345&fromLocationLink=false&theme=teatre
local.espaiEspai buit. Una gran alfombra delimita l'espai escènic.
local.nomlocalTeatre Municipal de Girona (Girona)
local.notesbibliografiquesLa revista "Escena" ha publicat una versió catalana de l'obra. El text és una barreja d'italià, castellà i català.
local.numpersonatgesP53 H39 D14
local.premiPremi de la Crítica "Serra d'Or". Espectacles
relation.isAuthorOfPublication9b182a60-e064-4dcc-a37f-1a24ff4a912c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery9b182a60-e064-4dcc-a37f-1a24ff4a912c
Fitxers
Col·leccions