• en
    • català
    • español
    • English
    • Login
  • English 
    • català
    • español
    • English
  • Login
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
View Item 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El bon samarità, càntir amunt, càntir avall, pensava que el cel guanyava i déu se n'aprofitava, o...

Thumbnail
  View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
  • Play data
  • Premiere data
  • Bibliographic data
Abellan Mula, Joan
Drafting date1976
KeywordsConflictes socials; Convivència; Descobriment; Drama còmic; Futur; Materialisme; Política; Progrés; Solitud; Teatre èpic; Treball
Number of charactersP14 H9 D5
SpaceUna carretera; un casino de poble i una casa particular.
Abstract
Al poble desèrtic de Bell-Hort de Dues Fonts han descobert un pou d’aigua dins la propietat dels Marquesos de Dues Fonts i aquests decideixen abastar el poble d'aigua corrent.
Però, amb les obres, el poble s'omple de forasters que alteren la vida tranquil·la dels habitants, molestos perquè ningú no compta amb ells a l'hora de prendre decisions. El conflicte que acaba enfrontant els habitants arriba quan el canal d'aigua ha de passar o bé pel mig del castell dels marquesos o bé per la casa dels seus masovers. En benefici del progrés i el benestar col·lectiu, i per ordre judicial, els marquesos es disposen a enderrocar la casa dels masovers.
El poble esdevé un paradís amb tan bones perspectives de futur que arriben especuladors disposats a fer grans inversions i transformar definitivament la tranquil·la població. Però el nou descobriment d'un jaciment àrab al recinte, obliga aturar les obres, i que els avenços que semblaven tan importants quedin aturats indefinidament.
Notes
-Títol complet de l'obra: "El bon samarità, càntir amunt, càntir avall, pensava que el cel guanyava i déu se n'aprofitava, o "El jardí de les delícies".

-Altres personatges: Homes i Dones del poble; un Nadó; Manobres i les Noies de "El Llessamí".
Num. homes actors: 9. Num. dones actrius: 5. Num. altres: 5.
ShowEl bon samarità, càntir amunt, càntir avall, pensava que el cel...
Director/sPasqual Sànchez, Lluís; Planella Reixach, Pere; Puigserver, Fabià
FestivalTemporada popular de l'Assemblea d'Actors i Directors de Barcelona
TheaterTeatre Grec (Barcelona)
Release date1976-07-29
Release notes
-Amb aquest espectacle s'inaugurava la primera Temporada popular de l'Assemblea d'Actors i Directors de Barcelona, que poc després passaria a anomenar-se Festival Grec de Barcelona.
Link to 'Bases de Dades d'Espectacles'http://bdec.cdmae.cat/catalog/18470
Page/s51
Link to catalogueView record
Information provided by the author2004-01-01
Last update2018-11-07

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback
 

 

With the participation:

Logo AELCLogo SGAE

Browse

AllCommunities & CollectionsAuthorsTitlesKeywordsNumber of charactersThis CollectionAuthorsTitlesKeywordsNumber of characters

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback