Eurídice i els titelles de Caront : Òpera per a mezzo-soprano, baríton i titellaire
Dades de l'obra
Dades de l'estrena
Dades bibliogràfiques
Compositor (Autor de la música): Amargós, Joan Albert
Paraules clau: Ambició ; Amistat ; Amor ; Assassinat ; Creació artística ; Interdisciplinarietat ; Malaltia ; Melodrama ; Mort ; Òpera ; Realitat / Ficció ; Teatre de titelles
Nombre de personatges: P2 H1 D1
Espai: Un camerí; un carrer.
Resum: Mentre assaja el personatge d’Eurídice, a la Sofia li han diagnosticat una malaltia molt greu i s’ensorra. A pesar de tindre contractes en els millors teatres del món i del suport constant d'Òscar -company de repartiment i amic íntim- Sofia tan sols troba consol en els titelles que actuen al davant del teatre.
Aquesta representació que veiem dels titelles esdevé la representació del món interior de Sofia. Putxinel·la figura el costat positiu i esperançador de la noia, perquè és l’únic capaç de burlar-se de la mort.
Així, davant la incomprensió d’Òscar als seus problemes, Sofia estableix un ... Veure més.
Notes de l'obra: -Altres personatges: 5 titelles: Putxinel·la, Gos, Policia, Dimoni, Mort
Num. homes actors: 1. Num. dones actrius: 1. Num. altres: 5.
Espectacle: Eurídice i els titelles de Caront
Direcció: Valentino, Luca
Teatre: Convent dels àngels (Barcelona)
Data de l'estrena: 2001-7-2
Festival: Festival d'estiu de Barcelona Grec
Notes de l'estrena: -Amb l'orquestra Barcelona 216
Enllaç a la fitxa dins 'Escena Digital de Catalunya' Editorial: Arola Editors
Lloc: Tarragona
Data de publicació: 2001
Pàgina/es: 9-52
Col·lecció: Textos a part. Teatre contemporani; 11
Notes bibliogràfiques: -Acompanyen el text unes notes finals per a la música il'escena.
Enllaç al catàleg