José Sanchis Sinisterra
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
València, 1940. Autor, dramaturg i director teatral. Autor d'una vintena d'obres dramàtiques i d'una desena de dramatúrgies de textos narratius, és fundador del Teatro Fronterizo i de la Sala Beckett. També exerceix de professor de dramatúrgia i d'escriptura teatral. De la seva obra, àmpliament premiada, traduïda i representada, en sobresurt el títol de "¡Ay, Carmela!"
Nom
10 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 10
Obra Pervertimento y otros gestos para nada(1987) Sanchis Sinisterra, JoséJocs metateatrals que qüestionen, des del mateix caràcter de l'escriptura dramàtica, tots els elements que juguen en la representació: el personatge, l'espai, la gesticulació, l'autor, el temps, l'actor... totes les convencions teatrals: l'essència del teatre convertida en essència dramàtica.Obra ¡Ay, Carmela! : Elegía de una guerra civil en dos actos y un epílogo.(1986) Sanchis Sinisterra, JoséL'acció transcorre el març de 1938 en un teatre de Belchite. Carmela i Paulino són una parella d'artistes ambulants de varietats que es veuen obligats a representar el seu espectacle improvisadament per celebrar, davant l'exèrcit victoriós, l'alliberament de la ciutat. Els conflictes que es plantegen són: haver de fer l'espectacle sense mitjans, adaptar els continguts del seu espectacle a la ideologia política dels feixistes i, el més important, ja que desencadena la tragèdia, haver d'actuar davant d'un grup de presoners milicians de les Brigades Internacionals que moriran afusellats el dia següent. Durant la funció, Carmela s'afegeix al cant republicà dels condemnats, cosa que provocarà la seva mort. L'obra comença quan Carmela, ja morta, s'apareix físicament a Paulino.Obra Los figurantes(1988) Sanchis Sinisterra, JoséEls figurants d'una obra de teatre es rebelen contra la seva condició de personatges sense identitat. Homenatge als figurants. Metàfora de la revolució : els figurants tanquen els protagonistes als camerinos i intenten ocupar el primer pla de la representació; és a dir, de la història.Obra El canto de la rana(1987) Sanchis Sinisterra, JoséCosme Pérez, actor d'entremesos vell, amb motiu de l'homenatge que es rendeix al seu personatge, Juan Rana, en la culminació de la seva carrera, reflexiona sobre el seu èxit i el que ha estat la seva existència. L'actor intenta, debades, alliberar-se del personatge.Obra Marsal Marsal(1994) Sanchis Sinisterra, JoséUn home, encarregat d'una missió misteriosa, ha d'espiar (vigilar, seguir, protegir...) diversos personatges. També manté, gràcies a un telèfon mòbil, tot un seguit de converses. Amb Margarita, la seva estimada, amb els seus caps... Al final, descobrim que forma part d'una incipient associació de gent que es "desenxufa" del sistema.Obra Perdida en los Apalaches(1990) Sanchis Sinisterra, JoséUna doctora en física és cridada per donar una conferència al seu poble natal. La conferència no s'arriba a donar, tant per la incompetència dels organitzadors com per una sèrie d'estranyes situacions espàcio-temporals.Obra Mísero Próspero(1987) Sanchis Sinisterra, JoséMonòleg de Próspero, personatge de Shakespeare "La tempesta". Reflexió sobre l'amor filial, la solitud de la vellesa, la representació teatral i la creació artística. Llarg plany de Próspero que adverteix Miranda dels esdeveniments que tindran lloc segons l'obra de Shakespeare.Obra Valeria y los pájaros(1992) Sanchis Sinisterra, JoséValeria, que té poders per relacionar-se amb el més enllà, aprofita per posar-se en contacte amb l'únic home que va estimar. Però el món d'ultratumba és tan caòtic com aquest i ha de fer força gestions entre els fantasmes per dur a terme el seu objectiu. Valeria descobreix que aquest amor va morir en una de les guerres brutes sudamericanes i que té problemes per acudir perquè va ser enterrat en una fosa comuna. La recerca d'aquest esperit l'enfronta amb una realitat de la qual ha intentat esquitllar-se tota la vida.Obra Dos tristes tigres(1993) Sanchis Sinisterra, José"De tigres": Un mestre del tir amb arc ensenya al seu alumne. "Transacción": Diàleg entre un venedor de pisos i un possible comprador. "Casi todas locas": Un home ha intentat suicidar-se per amor. "La calle del Remolino": un home demana a un altre on hi ha el carrer del Remolino i aquest monologa sense deixar-lo marxar.Obra El cerco de Leningrado : Historia sin final(1994) Sanchis Sinisterra, JoséDues dones resisteixen a la demolició del Teatre del Fantasma. L'una havia estat l'amant del marit de l'altra, el director del teatre. El teatre és l'espai físic de la memòria i alhora la metàfora d'una ideologia que els temps semblen haver invalidat.