Obres

URI permanent per a aquesta col·lecció

Examinar

Enviaments recents

Mostrant1 - 20 de 2446
  • Obra
    Jo porn, tu porno
    (2024) Riera, Queralt
    A través de múltiples escenes breus, una parella formada per dues dones —una de les quals ha acabat esdevenint actriu en pel·lícules pornogràfiques— ens guia per la seva relació, a la recerca de la felicitat i d’un espai per a la tendresa. Amb la seva història les dues dones ens apropen al món de la pornografia, analitzant a qui va destinat i la violència inherent en aquest àmbit profundament masclista. L’obra ens ofereix dos finals. En el primer, l’actriu pornogràfica esdevé artista visual quan rosteix amb una planxa de cabells els testicles del seu company d’escena que l'ha violat. En el segon, després de la violació durant el rodatge de l’escena, l’actriu queda incapacitada, catatònica, física i psicològicament.
  • Obra
    Clandestins (una història de desamor)
    (2023-05) Sirera Turó, Rodolf
    Rio de Janeiro, juny de 1968. La Gabriela Duarte és l’esposa d’en Rodrigo, un activista revolucionari que la policia del règim està convençuda que ha tornat al país per dirigir activitats subversives. La Gabriela treballa com a professora en un col·legi religiós, protegida per la superiora de l’orde, sor Camila, amb qui manté una relació sexoafectiva i que, en realitat, treballa com a agent per al règim. La Gabriela intenta aconseguir el passaport per poder fugir del país, al·legant que la seva mare està malalta, però els militars la detenen i la sotmeten a una estreta vigilància. Quan en Rodrigo apareix al país i la parella es retroba, la Gabriela descobreix que, en realitat, només és una peça en el joc polític d’en Rodrigo: un joc on cap peça és imprescindible, on l’amor no hi té cabuda i on tots els personatges amaguen qui són.
  • Obra
    El Salvador Dalí em fa cosa
    (2021) Riera, Queralt
    Aquesta és una obra de caràcter documental i poètic formada per tres actes i trenta-quatre escenes on es fan paleses situacions d’assetjament, abús sexual a infants en l’àmbit familiar.
  • Obra
    Calor
    (2016) Riera, Queralt
    La Mia és dins d’una sauna on fa molta calor, en un hotel de Hèlsinki. Es pregunta si hauria de quedar-s’hi i morir de calor, quan entra una dona amb una copa de cava, la Lídia, i comença a parlar. Les dues dones enceten una conversa i descobreixen que són a Hèlsinki com a convidades a la mateixa boda, i que, a més, comparteixen amant i marit, motiu pel qual ell ha decidit no assistir al casament. La Mia confessa a la Lídia que li han trobat un bony al pit i que l’hi han d’extreure, cosa que li provoca molta por. Les dues comparteixen un moment d’intimitat i, quan la Mia es disposa a sortir de la sauna, la Lídia esclata a plorar. Finalment, les dues dones es queden abraçades.
  • Obra
    Amor mor
    (2019) Riera, Queralt
    Una parella s’instal·la a viure al bosc, fugint de la ciutat després que a ella li hagin diagnosticat una malaltia. A través d’escenes i soliloquis estructurats de manera no lineal, reflexionen sobre el futur, l’ecologisme, les pors, la seva relació, la vida, la mort i la fi de l’amor.
  • Obra
    La infanta Tellina i el rei Matarot
    (1972-08) Sirera Turó, Rodolf
    El rei Matarot envia ambaixadors al palau del rei Tabalada per demanar la mà de la princesa Tellina. El rei Tabalada refusa el matrimoni. La princesa es queixa a la seva dama de companyia, la Piula, que el seu pare la manté tancada. La Piula li revela que té un pretendent, en Matarot, i li explica com és. La Piula diu que aconseguirà que el rei accedeixi al matrimoni si la princesa li garanteix que ella deixarà que es casi amb un noble amic d'en Matarot, el comte Grumet. En Grumet, en assabentar-se de la negativa del rei, informa Matarot i li explica el pla que ha ordit amb la Piula: fer que Matarot entri disfressat al palau. El pla s’executa amb èxit i Matarot aconsegueix trobar-se en privat amb la Tellina. Però el rei descobreix l’engany i empresona la Piula i en Grumet. Finalment, la intervenció de Matarot i Tellina convenç el rei de la sinceritat del seu amor, i acaba donant el vistiplau al matrimoni de les dues parelles.
  • Obra
    Supervivents
    (2019-05) Sirera Turó, Rodolf
    L’obra presenta, de manera no lineal, diversos episodis de la vida de la família Poveda-Queralt. Santiago Poveda, industrial i polític influent, fa servir sovint la seva posició de poder per afavorir la seva esposa, Candela Queralt, i els seus tres fills: Víctor, Noemí i Jimmy. A través de diferents escenes, es revelen les corrupteles familiars, les tensions i els secrets que marquen les seves relacions, així com la complicitat i la determinació del matrimoni per protegir els seus fills i protegir la família fins al llit de mort.
  • Obra
    La màgia dels colors i les banderes
    (1979-02) Sirera Turó, Rodolf
    En aquesta peça breu, un prestidigitador, acompanyat de la seva ajudant, realitza un número d’il·lusionisme amb mocadors i banderes, mentre reflexiona sobre el poder simbòlic d’aquests elements. A través dels jocs de mans, estableix un paral·lel entre les il·lusions de l’escenari i l’enlluernament que poden provocar les banderes: símbols capaços de fer que els homes les segueixin cegament, fins al punt d’enfrontar-se entre ells per defensar-ne els colors.
  • Obra
    Restes
    (2021) Riera, Pere
    Un jove explica a la seva mare que ha decidit allistar-se a l’exèrcit, i ella li diu que és valent com el seu pare. El jove s’allista a l’exèrcit on accepta que complirà ordres sense qüestionar-se res. El jove i l’enemic es troben cara a cara enmig de la batalla. La mare rep les pertinences del jove que ha mort en combat. El veïnat de la mare comenta la notícia de la mort del jove.
  • Obra
    Oscuridad
    (2019) Vilanova Claudín, Jan
    A un periodista se li para el cotxe enmig de la carretera mentre es dirigeix a cobrir la notícia del moment: segons una profecia, aquell serà el dia de la fi del món, i només se’n salvarà la gent d’un poble concret. Arriba al que sembla l’ajuntament del poble en qüestió, on es troba amb un funcionari displicent però críptic. Quan intenta marxar, descobreix que la porta s’ha tancat. Llavors apareix un segon funcionari, idèntic a l’anterior, que es presenta com el seu germà bessó. A través d’un diàleg absurd amb els dos germans, el periodista queda atrapat en un malson kafkià del qual no podrà escapar, mentre la suposada fi del món s’apropa.
  • Obra
    Así bailan las putas
    (2019-07) Vilanova Claudín, Jan
    La Júlia i la seva professora de ball, l’Anna (Anchi) ofereixen als espectadors una classe pràctica de twerk, explicant-ne des dels orígens fins a la deformació del significat que s’ha produït en la societat contemporània i a través de la classe i de les seves vivències personals ens parlen d’estereotips de gènere, de cures, de la hipersexualització de la feminitat i del cos femení, de la por de les dones, de l’amor romàntic i de com estimen en el s.XXI.
  • Obra
    Galilea Glam
    (2021) Navarro, Sílvia
    La Margalida torna a contracor a Galilea, el poble on va créixer, per cuidar la seva mare malalta. Hi arriba amb la seva filla Laia, de nou anys, convençuda que només s’hi estarà un temps. La rutina del poble i els records d’una infantesa amarga li fan sentir que no hi pertany. Un dia, mentre la Laia juga sola a la plaça, respon el telèfon de la cabina pública, a punt de ser desmantellada. Quan penja, assegura que era Déu, i que tornarà a trucar en una setmana. La notícia sacseja la Margalida i tot el poble, que s’omple de fe, por i curiosos a la recerca d’un miracle. Però el dia assenyalat, el telèfon no sona i la cabina s’ensorra de vella. La Margalida ha perdut la mare, però ha trobat una reconciliació amb el passat i amb la terra que volia oblidar.
  • Obra
    Tenir un fill_ plantar un arbre
    (2021) Navarro, Sílvia
    La vida tranquil·la d’una família de classe treballadora d’un poble de costa, massificat durant l’estiu i buit durant la resta de l’any, es trenca per sempre, quan una nit en la que es produeixen manifestacions a favor dels drets dels immigrants, el fill gran cala foc, amb un grup d’amics, a l’antic supermercat familiar, ara regentat per una família marroquina. Davant d’aquests fets, els pares es plantegen com han educat els seus tres fills, per què tots tres són tan diferents, si són a temps de salvar la unitat familiar i si han de denunciar el fill gran pel delicte comès.
  • Obra
    Beuarra: (Un tropari)
    (2022) Balasch, Albert; Balasch, Albert
    Tres dones s’embriaguen d’alcohol i paraules al voltant de la taula mig desparada d’un convit que encara dura, mentre no arriba l’albada ni tampoc s’acaba de fondre la nit. Tenen la vida per davant, tot i que fa anys que han perdut la insolència de la joventut. Se senten desplaçades d’un centre que no han ocupat mai, alhora que són ben conscients que les idees, els ideals, exerceixen sovint una perversa violència sobre la crua realitat. Però no es refugien en la beguda ni en la xerrameca per fugir de la vida, sinó per gaudir d’aquest moment de misèries compartides: per gaudir del plaer de pensar-se i repensar-se, senzillament, sense pretendre convertir aquesta embriaguesa en res profitós ni aprofitable més enllà de la fugacitat del dolorós plaer que les manté despertes.
  • Obra
    Massa brillant
    (2023) Puig Grau, Oriol
    És el primer cop que en Guillem assisteix a un Sarao Drag. Acompanya l’Albert, el seu xicot, i dos amics més, en Víctor i en Gorka. L’àvia d’en Gorka li ha fet un vestit platejat espectacular per participar en el premi del públic i els altres tres amics han de dur uns mocadors a conjunt per al moment de la votació. Això incomoda en Guillem, que no sap si vol ser part activa de la festa. A mesura que la nit avança, la incomoditat del Guillem, que és part del col·lectiu, però alhora se’n vol apartar, es va fent palesa amb el grup fins al punt que acaba patint una reacció al·lèrgica al·lucinatòria. Quan la nit arriba a la seva fi, tornant a casa amb taxi, el Guillem decideix demanar a en Gorka per la seva àvia, apropant-se a ell d’una forma més humana, allunyada dels estereotips que fins llavors l’havien guiat.
  • Obra
    Tutorial d'ukelele
    (2023) Sarrias Fornés, Mercè
    La Darling comença a treballar com a cuidadora de la Roser, una dona de vuitanta anys que havia estat periodista de viatges i corresponsal de guerra, inquieta i aventurera, però ara postrada a casa. Per omplir el buit de les hores, la Darling aprèn a tocar l’ukelele, mentre entre totes dues es va teixint un vincle inesperat. A través dels missatges de la filla de la Roser, gairebé absent, i de la mare de la Darling, es fan evidents les tensions entre la vida personal i laboral, i la dificultat de tenir cura de la gent gran dins el nucli familiar. La música acabarà unint la Roser i la Darling, i obrirà la porta a un reencontre entre la Roser i la seva filla.
  • Obra
    Mary
    Díez Quintanilla, Lara
    L’autora, interessada a escriure una peça teatral experimental i decidida a parlar d’ella mateixa, es personifica en la seva àvia Mary per parlar dels vincles familiars, la vellesa, la mort i la identitat.
  • Obra
    Una veu
    (2022) Prat i Coll, Jordi
    A través de la mirada d’una dona atrapada en un espai escènic envoltat de miralls —una encarnació poètica de Frida Kahlo— ens endinsem en la vida i obra de la pintora mexicana. El recorregut escènic revela episodis de la seva infantesa, la malaltia, la pintura, les relacions amoroses i la ferida profunda de la impossibilitat de ser mare.
  • Obra
    Pena
    (2023) Manzanares, Eu
    El Joe i la Lucy preparen la festa d’aniversari de la seva filla gran que fa catorze anys. El Joe està distret i la Lucy tot i que li ho retreu ho atribueix a la nova feina, que el duu a viatjar lluny de casa. Hores abans, el Harry, funcionari de presons, ajuda a en Joe a la seva nova feina i li diu que ja s’hi acostumarà i que per dur que pugui semblar, està fent el que toca, de part de la justícia. Descobrim que en Joe ha de ser el botxí dels presos condemnats a pena de mort. Avui, abans de la festa de la seva filla, ha de donar mort a un jove de catorze anys, negre, condemnat per haver mort dues nenes. El Joe té un atac d’ansietat mentre que en Harry defensa la maldat del condemnat. Un cop a casa, de nou als preparatius de la festa la Lucy vol animar al Joe dient que han de gaudir de les seves filles mentre encara siguin nenes.
  • Obra
    La caritat
    (2023) Galceran Ferrer, Jordi
    En Joan declara com a acusat per l’assassinat de diversos avis a la residència on treballava. Defensa que només volia ajudar a morir aquells que ja no es podien valer per ells mateixos. L’escena retrocedeix en el temps: el Joan, encara com a cuidador, explica les tasques a una nova companya. Detalla amb entusiasme el procés de tanatoestètica que es fa als difunts i confessa que li agradaria formar-se i especialitzar-se en aquesta pràctica. La realitat es desplaça novament: en Joan parla amb el seu psiquiatre, que li pregunta si es troba millor i si pren tota la medicació. En Joan recita totes les medicines, n’és un expert.