Obres

URI permanent per a aquesta col·lecció

Examinar

Enviaments recents

Mostrant1 - 20 de 2453
  • Obra
    Cervantescas cervantinas
    (2024) Barbany, Damià
    El mateix Miguel de Cervantes, acompanyat dels personatges del Gestor i l’Explicador, revisita la seva vida i obra en una proposta a mig camí entre l’entrevista i la representació teatral. Al llarg de la peça, es mostren fragments d’algunes de les seves obres cabdals i, mitjançant la conversa, es busca apropar la figura de l’autor al públic contemporani, contextualitzar-la i reflexionar sobre el seu llegat, especialment a l’ombra del seu personatge més emblemàtic: el Quixot. Entre els tres personatges sorgeixen algunes tensions, tant pel contingut de la conversa com pel format escènic o el mateix fet teatral. Aquestes discrepàncies obren un diàleg viu entre èpoques i perspectives, en un intent de trobar punts en comú i arribar a una certa entesa per afavorir la representació.
  • Obra
    Una butaca al Pol Nord
    (2023) Sarrias Fornés, Mercè
    L’Anna, psicòloga, fa una sessió de supervisió a la seva amiga Eva, també psicòloga, que acompanya dones maltractades. L’Eva està emocionalment saturada per la seva feina, i l’Anna intenta ajudar-la a expressar les seves preocupacions sobre els casos que duu. Durant la conversa, l’Eva planteja què passaria si decidís atropellar el marit maltractador d’una de les seves pacients, que incompleix reiteradament l’ordre d’allunyament. Les dues amigues mantenen una conversa hipotètica sobre les conseqüències legals, morals i professionals d’aquesta acció, i fins i tot fabulen sobre com es podria dur a terme. L’Eva pregunta a l’Anna si l’ajudaria a amagar el cadàver al maleter del cotxe. L’Anna s’hi nega, però per un instant dubta si l’Eva parla seriosament. Uns dies després, l’Anna rep un missatge on l’Eva li explica que aquell home ha assassinat la seva parella i que a ella l’han acomiadat. Un temps després, les dues dones es retroben en un bosc i reflexionen sobre la seva amistat. L’Anna li diu que, si mai torna a tenir un pensament com aquell, pot comptar amb ella. Tot seguit, recullen dues pales amagades i marxen juntes.
  • Obra
    El Gripau i la Llum del matí
    (2023) Riera, Queralt
    El Gripau inicia un viatge per trobar la Llum del matí, de qui s’ha enamorat. Durant aquest viatge, el Gripau descobrirà diversos indrets del territori català, veurà com ciutats, muntanyes i platges han canviat i com ho viuen els animals que habiten els diferents indrets. Al mateix temps, amb cada encontre, aprendrà tot de paraules noves que decidirà compartir en la seva nova vida en comú amb la Llum del matí.
  • Obra
    Poliedre
    (2021) Riera, Queralt
    L’obra es compon de disset fragments textuals, cadascun introduït per un títol, però sense indicacions d’espai, temps ni personatges. A partir d’aquests fragments, l’autora construeix un poliedre escènic on cada escena és una cara, i el públic és convidat a intuir les potencials arestes o vèrtexs que connecten les diferents cares.
  • Obra
    Pluja
    (2001-09) Sirera Turó, Rodolf
    Un home explica la culpabilitat que sent i la incapacitat de superar la mort d’una dona en un accident a la carretera. L’home i la dona estaven a punt d’abandonar les seves respectives famílies per fugir junts, però en el darrer instant ell es va fer enrere, no va pujar al cotxe i ella va acabar tenint un accident.
  • Obra
    Holocaust
    (2022) Riera, Queralt
    L’acció se situa en un futur distòpic després de la legalització de les armes a escala mundial. Una parella, Lina i Eliseu s’han quedat tancats dins una casa després de la seva primera cita. Es veuen obligats a quedar-s’hi i no sortir-ne davant l’amenaça violenta que hi ha als carrers on han vist gent morir pels atacs continus. Mentre comparteixen temps i espai valoren les coses que troben a faltar i reflexionen com ningú esperava aquesta situació d’aïllament extrem i, per tant, no hi va haver reacció possible i esperen la salvació o l’extinció definitiva. Incapaç de suportar més la situació l’Eliseu acabarà saltant per la finestra i mentre la Lina el plora arriben notícies que els carrers tornen a ser espais segurs.
  • Obra
    Nosaltres
    (2017) Riera, Queralt
    La Martina i l’Albert, germana i cosí del Charlie respectivament, reben unes cartes signades per ell poc després de la seva mort. Es reuneixen amb la Sara i el Quico (una parella), la Valentina i el Martí (una altra parella) i l’Elsa (germana de la Sara), que també han rebut cartes. Durant la trobada surten a la llum secrets que sacsegen les relacions dins del grup mentre intenten retre homenatge al Charlie. La Martina sospita que ell s’ha reencarnat en un peix que el Martí ha dut a la festa. Finalment, la Martina confessa que ella va escriure les cartes, va organitzar la reunió i anuncia que l’any vinent ja no hi serà. Un any després, el grup es retroba, ara sense la Martina i amb dos peixos.
  • Obra
    Jo porn, tu porno
    (2024) Riera, Queralt
    A través de múltiples escenes breus, una parella formada per dues dones —una de les quals ha acabat esdevenint actriu en pel·lícules pornogràfiques— ens guia per la seva relació, a la recerca de la felicitat i d’un espai per a la tendresa. Amb la seva història les dues dones ens apropen al món de la pornografia, analitzant a qui va destinat i la violència inherent en aquest àmbit profundament masclista. L’obra ens ofereix dos finals. En el primer, l’actriu pornogràfica esdevé artista visual quan rosteix amb una planxa de cabells els testicles del seu company d’escena que l'ha violat. En el segon, després de la violació durant el rodatge de l’escena, l’actriu queda incapacitada, catatònica, física i psicològicament.
  • Obra
    Clandestins (una història de desamor)
    (2023-05) Sirera Turó, Rodolf
    Rio de Janeiro, juny de 1968. La Gabriela Duarte és l’esposa d’en Rodrigo, un activista revolucionari que la policia del règim està convençuda que ha tornat al país per dirigir activitats subversives. La Gabriela treballa com a professora en un col·legi religiós, protegida per la superiora de l’orde, sor Camila, amb qui manté una relació sexoafectiva i que, en realitat, treballa com a agent per al règim. La Gabriela intenta aconseguir el passaport per poder fugir del país, al·legant que la seva mare està malalta, però els militars la detenen i la sotmeten a una estreta vigilància. Quan en Rodrigo apareix al país i la parella es retroba, la Gabriela descobreix que, en realitat, només és una peça en el joc polític d’en Rodrigo: un joc on cap peça és imprescindible, on l’amor no hi té cabuda i on tots els personatges amaguen qui són.
  • Obra
    El Salvador Dalí em fa cosa
    (2021) Riera, Queralt
    Aquesta és una obra de caràcter documental i poètic formada per tres actes i trenta-quatre escenes on es fan paleses situacions d’assetjament, abús sexual a infants en l’àmbit familiar.
  • Obra
    Calor
    (2016) Riera, Queralt
    La Mia és dins d’una sauna on fa molta calor, en un hotel de Hèlsinki. Es pregunta si hauria de quedar-s’hi i morir de calor, quan entra una dona amb una copa de cava, la Lídia, i comença a parlar. Les dues dones enceten una conversa i descobreixen que són a Hèlsinki com a convidades a la mateixa boda, i que, a més, comparteixen amant i marit, motiu pel qual ell ha decidit no assistir al casament. La Mia confessa a la Lídia que li han trobat un bony al pit i que l’hi han d’extreure, cosa que li provoca molta por. Les dues comparteixen un moment d’intimitat i, quan la Mia es disposa a sortir de la sauna, la Lídia esclata a plorar. Finalment, les dues dones es queden abraçades.
  • Obra
    Amor mor
    (2019) Riera, Queralt
    Una parella s’instal·la a viure al bosc, fugint de la ciutat després que a ella li hagin diagnosticat una malaltia. A través d’escenes i soliloquis estructurats de manera no lineal, reflexionen sobre el futur, l’ecologisme, les pors, la seva relació, la vida, la mort i la fi de l’amor.
  • Obra
    La infanta Tellina i el rei Matarot
    (1972-08) Sirera Turó, Rodolf
    El rei Matarot envia ambaixadors al palau del rei Tabalada per demanar la mà de la princesa Tellina. El rei Tabalada refusa el matrimoni. La princesa es queixa a la seva dama de companyia, la Piula, que el seu pare la manté tancada. La Piula li revela que té un pretendent, en Matarot, i li explica com és. La Piula diu que aconseguirà que el rei accedeixi al matrimoni si la princesa li garanteix que ella deixarà que es casi amb un noble amic d'en Matarot, el comte Grumet. En Grumet, en assabentar-se de la negativa del rei, informa Matarot i li explica el pla que ha ordit amb la Piula: fer que Matarot entri disfressat al palau. El pla s’executa amb èxit i Matarot aconsegueix trobar-se en privat amb la Tellina. Però el rei descobreix l’engany i empresona la Piula i en Grumet. Finalment, la intervenció de Matarot i Tellina convenç el rei de la sinceritat del seu amor, i acaba donant el vistiplau al matrimoni de les dues parelles.
  • Obra
    Supervivents
    (2019-05) Sirera Turó, Rodolf
    L’obra presenta, de manera no lineal, diversos episodis de la vida de la família Poveda-Queralt. Santiago Poveda, industrial i polític influent, fa servir sovint la seva posició de poder per afavorir la seva esposa, Candela Queralt, i els seus tres fills: Víctor, Noemí i Jimmy. A través de diferents escenes, es revelen les corrupteles familiars, les tensions i els secrets que marquen les seves relacions, així com la complicitat i la determinació del matrimoni per protegir els seus fills i protegir la família fins al llit de mort.
  • Obra
    La màgia dels colors i les banderes
    (1979-02) Sirera Turó, Rodolf
    En aquesta peça breu, un prestidigitador, acompanyat de la seva ajudant, realitza un número d’il·lusionisme amb mocadors i banderes, mentre reflexiona sobre el poder simbòlic d’aquests elements. A través dels jocs de mans, estableix un paral·lel entre les il·lusions de l’escenari i l’enlluernament que poden provocar les banderes: símbols capaços de fer que els homes les segueixin cegament, fins al punt d’enfrontar-se entre ells per defensar-ne els colors.
  • Obra
    Restes
    (2021) Riera, Pere
    Un jove explica a la seva mare que ha decidit allistar-se a l’exèrcit, i ella li diu que és valent com el seu pare. El jove s’allista a l’exèrcit on accepta que complirà ordres sense qüestionar-se res. El jove i l’enemic es troben cara a cara enmig de la batalla. La mare rep les pertinences del jove que ha mort en combat. El veïnat de la mare comenta la notícia de la mort del jove.
  • Obra
    Oscuridad
    (2019) Vilanova Claudín, Jan
    A un periodista se li para el cotxe enmig de la carretera mentre es dirigeix a cobrir la notícia del moment: segons una profecia, aquell serà el dia de la fi del món, i només se’n salvarà la gent d’un poble concret. Arriba al que sembla l’ajuntament del poble en qüestió, on es troba amb un funcionari displicent però críptic. Quan intenta marxar, descobreix que la porta s’ha tancat. Llavors apareix un segon funcionari, idèntic a l’anterior, que es presenta com el seu germà bessó. A través d’un diàleg absurd amb els dos germans, el periodista queda atrapat en un malson kafkià del qual no podrà escapar, mentre la suposada fi del món s’apropa.
  • Obra
    Así bailan las putas
    (2019-07) Vilanova Claudín, Jan
    La Júlia i la seva professora de ball, l’Anna (Anchi) ofereixen als espectadors una classe pràctica de twerk, explicant-ne des dels orígens fins a la deformació del significat que s’ha produït en la societat contemporània i a través de la classe i de les seves vivències personals ens parlen d’estereotips de gènere, de cures, de la hipersexualització de la feminitat i del cos femení, de la por de les dones, de l’amor romàntic i de com estimen en el s.XXI.
  • Obra
    Galilea Glam
    (2021) Navarro, Sílvia
    La Margalida torna a contracor a Galilea, el poble on va créixer, per cuidar la seva mare malalta. Hi arriba amb la seva filla Laia, de nou anys, convençuda que només s’hi estarà un temps. La rutina del poble i els records d’una infantesa amarga li fan sentir que no hi pertany. Un dia, mentre la Laia juga sola a la plaça, respon el telèfon de la cabina pública, a punt de ser desmantellada. Quan penja, assegura que era Déu, i que tornarà a trucar en una setmana. La notícia sacseja la Margalida i tot el poble, que s’omple de fe, por i curiosos a la recerca d’un miracle. Però el dia assenyalat, el telèfon no sona i la cabina s’ensorra de vella. La Margalida ha perdut la mare, però ha trobat una reconciliació amb el passat i amb la terra que volia oblidar.
  • Obra
    Tenir un fill_ plantar un arbre
    (2021) Navarro, Sílvia
    La vida tranquil·la d’una família de classe treballadora d’un poble de costa, massificat durant l’estiu i buit durant la resta de l’any, es trenca per sempre, quan una nit en la que es produeixen manifestacions a favor dels drets dels immigrants, el fill gran cala foc, amb un grup d’amics, a l’antic supermercat familiar, ara regentat per una família marroquina. Davant d’aquests fets, els pares es plantegen com han educat els seus tres fills, per què tots tres són tan diferents, si són a temps de salvar la unitat familiar i si han de denunciar el fill gran pel delicte comès.