Obres

URI permanent per a aquesta col·lecció

Examinar

Enviaments recents

Mostrant1 - 20 de 2475
  • Obra
    Pruna
    (2020) Riera, Queralt
    La Pruna nena ens explica els abusos sexuals als quals la sotmet el seu pare, disfressats de joc entre pare i filla. La Pruna adulta té un restaurant al Poblenou i un client bosnià sembla que està interessat en ella. La relació amb el client empeny la Pruna a curar la ferida dels abusos del pare. A través de testimonis reals, dades estadístiques i la història de la Pruna nena i adulta, es teixeix aquest relat sobre els abusos sexuals als infants, la reparació i la supervivència de les víctimes.
  • Obra
    I ara què farem?
    (2024) Meyer, Daniel J.
    La Vicky arriba a casa el dia que es jubila de la feina. El Lluís, la seva parella, vol obrir una ampolla de vi bo per celebrar-ho, però la Vicky opina que potser és millor esperar a un moment veritablement especial, i això els duu a plantejar-se quins moments ho són prou. La Vicky li diu al Lluís que, ara que tots dos estan jubilats, el primer que voldrà fer és anar al parc d’atraccions i adoptar un gos. En Lluís, poc entusiasmat amb aquestes idees, li recorda que, de moment, tenen reserva al restaurant de sempre. Durant el sopar, la parella humilia el cambrer i acaba marxant sense pagar el compte. Al carrer, la Vicky cau desplomada i el cambrer, malgrat l’ofensa, els ajuda i revela que és metge. Quan la Vicky es desperta, recrimina a en Lluís que sempre tingui tanta por de tot. El cambrer/metge els comunica que la Vicky té un coàgul cerebral i que s’ha d’operar d’urgència. En Lluís suborna el cambrer/metge perquè tregui la Vicky de l’hospital i acorden que els proporcionarà medicaments sempre que sigui necessari. A partir d’aleshores, la Vicky i en Lluís decideixen viure sense pors i aprofitar al màxim el temps que els queda.
  • Obra
    Un pis a Passeig de Gràcia
    (2021) Riera, Queralt
    La Badalona, la Canyelles, la Fai i l’Artés treballen a la immobiliària de la Xerta, que acaba de vendre un pis situat al Passeig de Gràcia a l'alcaldessa d'esquerres de la ciutat. Els antics propietaris són cinc homes, cosins entre ells, d'inclinació política de dretes i contraris al fet que la venda s'hagi fet a una política d'esquerres. La Fai, la comercial més jove, és convocada al pis i violada pels cinc cosins com a venjança contra la immobiliària. Les altres quatre dones van a socórrer la Fai i, mentre esperen l’ambulància, construeixen el relat imaginari de com els cosins tornen al pis per cremar-lo amb la voluntat de destruir proves dels fets. Quan l’ambulància arriba, tot l’edifici està en flames. La Badalona, la Canyelles, l’Artés i la Fai treballen a la immobiliària de la Xerta, que acaba de vendre un pis situat al passeig de Gràcia a l’alcaldessa d’esquerres de la ciutat. Els antics propietaris són cinc homes, cosins entre ells, d’inclinació política de dretes i contraris al fet que la venda s’hagi fet a una política d’esquerres. La Fai, la comercial més jove, és convocada al pis i violada pels cinc cosins com a venjança contra la immobiliària. Les altres quatre dones van a socórrer la Fai i, mentre esperen l’ambulància, construeixen el relat imaginari de com els cosins tornen al pis per cremar-lo amb la voluntat de destruir proves dels fets. Quan l’ambulància arriba, tot l’edifici és en flames.
  • Obra
    Llegat
    (2024) Meyer, Daniel J.
    Durant una nit de festa, l’Oriol coneix el Javi i passen el cap de setmana junts. Pensant que la Clara, la seva mare, no hi serà, l’Oriol convida el Javi a casa i, quan hi arriben, se la troben fent maletes. La Clara anuncia que ha venut el pis i cancel·lat la targeta de crèdit de l’Oriol. Li indica que es prepari, que se’n van de viatge junts. L’Oriol s’hi resisteix, però acaba accedint, convençut pel Javi. Els primers dies del viatge, l’Oriol no para de queixar-se i reclamar les comoditats a les quals està acostumat, però la Clara li diu que a partir d’ara haurà d’espavilar-se sol i oblidar-se del que tenia fins aleshores. A poc a poc, mare i fill aniran reconnectant i obrint-se l’un amb l’altre fins al punt que la mare reconeix el veritable motiu del viatge: té un càncer al cervell, morirà aviat i aquell viatge és el llegat que vol deixar al seu fill. En una de les parades, amb la Clara ja molt afectada per la malaltia, aquesta demana a l’Oriol que la deixi allà. En aquell moment arriba el Javi. La Clara l’ha trucat per demanar-li que s’endugui l’Oriol. Aquest acabarà marxant, aprenent què vol dir deixar anar allò conegut.
  • Obra
    Miseria
    (2021) Riera, Queralt
    La peça ens acosta la vida d’un actor i professor de teatre precari a Barcelona. A través de múltiples monòlegs, el públic s’endinsa en el seu dia a dia: els esforços per pagar el pis, els records d’infantesa, les relacions amoroses i, finalment, el relat de la seva mort. Aquestes escenes, independents entre si, juguen amb recursos dramatúrgics com la repetició de la paraula “misèria” o l’ús recurrent d’un mateix leitmotiv: una nota de comiat.
  • Obra
    Fantàstic Ramon
    (2025) Cedó, Clàudia
    Quan neix el primer fill del Josep i la Clara, el Ramon, el metge els informa que no és ni nen ni nena, sinó que és un ninot de drap. La parella aviat descobreix que el seu fill creix a un ritme diferent i que no interactua amb ningú: no es mou ni parla, i el poble el rebutja. Quan arriba una professora nova a l’escola, la Margarida, que sí que mira amb afecte en Ramon, els seus pares creuen que han trobat una aliada. A mesura que en Ramon creix, el rebuig de la gent del poble per ser diferent es fa cada cop més palès. Malgrat tot, els seus pares decideixen continuar vivint allà i provar que en Ramon pugui formar part de la comunitat. Quan en Ramon fa divuit anys, a l’envelat, és atacat violentament i la situació es torna insostenible. Però en aquell moment la Margarida aconsegueix comunicar-se amb ell, i en Ramon passa a ser una mena de guia espiritual. El seu nou rol fa que tingui encara més enemics i que, a causa de la seva mida enorme, acabi matant per accident un veí del poble que li volia fer mal. Davant la impossibilitat de fugir amb ell, els pares el deixen fora dels murs, on els habitants del poble el troben i el pengen.
  • Obra
    El deute
    (2023-05) Sirera Turó, Rodolf
    La Bea lloga a turistes el pis que el seu marit, el Víctor, té just a sota de casa seva. Vint-i-cinc anys més jove que ell, somia tenir fills, però el Víctor es mostra cada cop més distant i dèspota. L’arribada d'una nova llogatera, l’Íngrid que torna a la ciutat després de viure a París, altera la rutina. Farta del menyspreu del marit, la Bea s’embolica amb l’Abel. Aviat descobrim que aquesta relació ha estat orquestrada per la mateixa Íngrid, antiga parella del Víctor, a qui ell va inseminar per vendre'n la criatura resultant. L’Abel és un dels molts fills proveta que el Víctor ha engendrat i venut durant anys enganyant diferents dones. Finalment, l’Abel i l’Íngrid porten a terme la seva venjança i aconsegueixen destapar el negoci immoral del Víctor i les misèries del seu matrimoni.
  • Obra
    La teta lisa
    (2016) Devesa, Rosa J.
    L’Olívia, una dona divorciada amb una filla de sis anys i una carrera sòlida, gaudeix d’una vida estable. Reconeguda experta en la Monna Lisa de Leonardo da Vinci, rep l’encàrrec de fer una conferència a Milà just quan, en una mamografia rutinària, li diagnostiquen un càncer de mama que requerirà una mastectomia radical. Abans de l’operació deixa missatges a les persones més properes, temorosa que alguna cosa surti malament. Després de la mastectomia, seguim el seu procés de recuperació i quimioteràpia, les conseqüències físiques i emocionals del tractament, el difícil retorn a la normalitat i la transformació de les seves relacions amb amigues i exmarit. Finalment, la veiem a Milà, recuperada, oferint la conferència i prenent consciència de la nova mirada sobre ella mateixa i sobre la vida que l’espera.
  • Obra
    Amor, mort, fjord
    (2024) Molina, Rosa
    Un agent de policia atura en Jakob a pocs quilòmetres de Calella de Palafrugell perquè condueix en direcció contrària. En Jakob creu que la detenció té a veure amb un suposat atemptat ecologista a Noruega, però l’agent no en té constància i comença a interrogar-lo. A través del diàleg i de diversos flashbacks descobrim la història d’amor d’en Jakob i en Marc, un noi català que vivia a Oslo i estava vinculat a un grup ecologista. Finalment, en Jakob revela que al seient del darrere porta el Marc, mort a causa d’un tumor cerebral, i que el viatge era el seu darrer comiat: arribar junts a Calella de Palafrugell, el lloc més significatiu per al Marc. En Jakob suplica a l’agent que, abans de detenir-lo per la infracció i per portar el cos del Marc, el deixi arribar al seu destí
  • Obra
    Loop
    (2024) Madaula, Ramon
    Una jove està a punt de marxar un any a Tasmània amb el seu xicot per treballar de tatuadora. Abans de sortir, entra a l’estudi del seu pare —escultor obsessionat amb un autoretrat en el qual treballa des de fa anys— per buscar una maleta. Allà, pare i filla inicien un diàleg amarg sobre la impulsivitat de la joventut i el control del món adult. Els retrets d’ella i les advertències d’ell es barregen amb records familiars que mostren com aquesta mateixa dinàmica s’ha repetit en generacions anteriors. Abans de marxar el pare li demana un petit tatuatge. Anys després, embarassada i de nou a l’estudi, la filla observa el bust del seu pare i promet al seu fill que el deixarà viure lliurement, sense repetir el patró rebut.
  • Obra
    Cavallet de mar o el peix invisible
    (2023) Coya, Pau
    Fa un any que en Martí ha iniciat la seva transició injectant-se testosterona. Estudia Magisteri i està secretament enamorat de la Clàudia, la seva companya de pis. Una nit, surt de festa per intentar oblidar la Clàudia i manté relacions sexuals vaginals amb un noi. A la visita de control, la doctora li comunica que està embarassat i en Martí es veu obligat a escollir entre continuar l’embaràs o seguir amb el tractament hormonal. Després d’un període de dubtes i reflexió, decideix interrompre l’embaràs i vitrificar ovòcits per no tancar-se la possibilitat de gestar en el futur.
  • Obra
    Falta
    (1998-06) Sirera Turó, Rodolf
    Mentre el seu marit fa la becaina al seu costat, una dona reflexiona sobre aquest fet de dormir al migdia. S'explica a ella mateixa com emplena el temps durant aquest moment del migdia en el qual el matrimoni es troba però no parla. Descobrim com la incomunicació ha anat fent forat en la relació de parella, el dolor dels desitjos no expressats de la dona i com ella ha desenvolupat una inclinació per veure el Mundial de futbol a la tele mentre ell dorm perquè veure els futbolistes li desperta un desig sexual que fa temps que amb el seu marit està apagat.
  • Obra
    Scratch
    (2022) Meyer, Daniel J.
    La Laura, més coneguda com a DJ Laureen, per la seva feina nocturna gairebé no coincideix amb el seu xicot i enyora el temps de qualitat amb ell. La relació s’ha anat reduint a missatges de text i trobades sexuals ràpides i esporàdiques. A casa, mostra la seva vessant més íntima i sensible, amb el desig de reconnectar amb les amigues i tornar a compondre música amb la guitarra. A l’escenari, en canvi, DJ Laureen és segura, provocadora i sap utilitzar la seva imatge per fer vibrar el públic. La seva actitud desinhibida desperta en el Marc i en el DJ que actua abans que ella la falsa sensació que tenen dret a traspassar els límits i acaben abusant d’ella. Aquests abusos marcaran un punt d’inflexió que portarà la Laura a replantejar-se el seu futur com a DJ.
  • Obra
    Dirrrty Boys
    (2022) Guix, Gerard
    L’any 1993, a Liverpool, dos nens de deu anys van segrestar i assassinar brutalment un infant de dos. A través de múltiples escenes breus, organitzades en ordre cronològic invers, l’obra imagina les vides dels dos assassins, des del seu retorn a la societat amb identitats falses fins als dies previs al crim, prova d’entendre el context socioeconòmic en què es va produir l’assassinat i planteja si és possible la reinserció i el perdó en un cas de violència tan brutal com aquest.
  • Obra
    Mary
    (2024) Díez Quintanilla, Lara
    La Mary, mare de l’Ana i àvia de la Lara, l’artista, explica al públic la seva història i la de la seva família i reflexiona sobre la dona i mare com a eix central del nucli familiar. A través de la seva narració recorda la seva mare, la Rosario que havent perdut el marit a la guerra civil es va endur la cunyada i els dos fills petits a un poble aragonès on els ensenyar a créixer amb por cap a l’altre fins que el pare de les criatures va tornar, ja que havia estat ferit greument però no mort. Ens explica també el festeig i matrimoni amb el seu marit, pare de l’Ana, i com aquesta es va quedar embarassada de la Lara als divuit anys. En aquest moment la Mary es planteja com fer pública aquesta informació afecta la Lara, l’Ana i la relació entre les dues. Acceptant que li queda poc per morir-se decideix continuar repassant la seva biografia familiar i exposant la seva manera de veure i viure el món, passant per tot un seguit de temes com l’amor, les relacions socials, la religió, la llengua, política, el fet de fer-se gran, la seva pròpia mort el dia de Tots Sants, el seu enterrament i la vida de la seva família sense ella.
  • Obra
    Vulcano
    (2024) Szpunberg Witt, Victoria
    L’Adriana, periodista, i l’Eliseo, càmera i artista multidisciplinari, intenten fer un reportatge sobre l’incendi que va afectar un bloc de pisos, centrant-se en la família del Manuel i els seus fills, la Inés i en Manu. L’incendi va acabar amb la mort d’una veïna amb diversitat funcional, tot i que el Manuel assegura que va intentar salvar-la. A mesura que els reporters s’endinsen en la intimitat familiar —trencant sovint els límits de l’ètica periodística—, comencen a detectar contradiccions en el relat. La pressió va creixent fins que el Manuel i els seus fills, acorralats, decideixen retenir els periodistes i obligar-los a recrear els moments previs a l’incendi. Aquesta reconstrucció revelarà els secrets que la família ha intentat enterrar i posarà al descobert una veritat incòmoda: són alhora culpables i víctimes d’allò que va passar.
  • Obra
    Autògraf
    (2010-01) Sirera Turó, Rodolf
    Després d’una funció que no l’ha deixada gens satisfeta, l’actriu Empar Ribera es lamenta de l’estat del teatre a Barcelona. La seva assistent intenta convèncer-la que la funció ha anat bé, però la diva no està per orgues. Llavors, un jove d’uns setze anys, en Josep M., s’atansa al camerino per demanar-li un autògraf. Quan li explica que ha gaudit de l’obra, l’Empar li etziba que, quan sigui gran, segur que ell n’escriurà de millors.
  • Obra
    Dibuix d’una guineu ferida
    (2025) Puig Grau, Oriol
    En Ferran, un mestre d’educació infantil, s’obsessiona amb l’autoretrat d’un jove artista, Daniel Mengual, mort recentment en un accident de trànsit. Decideix esbrinar tots els detalls possibles sobre la seva vida i la seva mort, comença a seguir a les xarxes socials el cercle proper de l’artista i acaba fabulant tot allò que no pot esbrinar. En Ferran manté relacions sexuals amb desconeguts a través d’una aplicació de cites i comença a demanar als seus companys sexuals que l’anomenin Daniel. Intenta mimetitzar-se físicament amb ell: compra roba com la que duia i es tenyeix els cabells. Quan tota la seva existència ja gira al voltant del jove artista, en Ferran descuida la feina fins que és acomiadat. Absolutament perdut en una espiral destructiva, només li queda imitar també l’accident que va posar fi a la vida d’en Daniel, i per això es llença contra un cotxe.
  • Obra
    Forquilla Mitjó Arracada
    (2018) Riera, Queralt
    La Quetsia se sent sola: el seu marit està poc present i els fills estudien fora. Quan les amigues, en comptes de les típiques arracades de Nadal, opten per un curs de kungfu vaginal, coneix la Joana, professora especialista en exercicis de tonificació del sol pèlvic.Quan la Joana descobreix que la seva parella l’enganya, ella i la Quetsia inicien una relació sentimental que, en un moment de tensió, sembla arribar a la fi quan la Quetsia, desbordada, li regala unes arracades com a comiat. Però poc després, les dues es retroben i decideixen apostar pel seu amor.
  • Obra
    Aquí
    (2017) Riera, Queralt
    Una dona vestida de núvia amb una gran taca de sang al vestit monologa des de Grand Central Station a la ciutat de Nova York sobre l’assassinat del seu promès instant abans de casar-se i com aquest fet l’ha fet fugir fins a Nova York. Sense menjar, equipatge, diners ni lloc on anar ens guiarà per la seva història familiar i vital atrapada al millor lloc on passar desapercebuda. Un any després, convertida en una persona sense llar, i absolutament trencada per dins i per fora, encara vestida de núvia, la dona es planteja si posar fi a la seva vida.